Litet växtakvarium...

#1 - 10 juli 2007 10:57
Nu är det så att jag tänkt ha mitt 25 liters kar som ett litet växtkar. Måste man ha ett filter eller räcker det med en syrepump? Tänkte ha lite räkor i karet kanske nån guppy också i det. Vad skall man ha för temeratur om man inte ska ha nå annat än växter i det?

Mvh Micke
#2 - 10 juli 2007 11:17
23 kanske?
#3 - 10 juli 2007 15:32
okej :)
#4 - 10 juli 2007 20:28
Kul idé, ska nog också skaffa mig ett litet växtakvarium för att driva upp sticklingar till det stora akvariet.
Ett litet innerfilter är alldrig fel om du ska ha fisk i också. Blir stabilare vattenvärden då du har vänliga bakterier i innerfilterts filtermaterial. Ett innerfilter i den storleken hittar du för under 200kr.
#5 - 10 juli 2007 20:53
Mmm visst, skönt att ha ett sånt å tror jah. Nja tänkte ha en liten guppystamm också bara för roligt och förgyllanden, ja får se hur ja gör. kanske bara blir räkor. Mm har ett tetratech (god till ett 40+) som redan är inkört i det stora karet. (haha 63L) Bilder ska ja iaf lägga in :D
#6 - 11 juli 2007 05:15
Jag har ett pyttelitet innerfilter liggandes som jag ska ha i mitt men funderar på att bygga om det för att använda större filterpatroner. Nu är väl skummfiltret i strolek med tre sockerbitar typ.

Annons