Livet suger ibland......

#1 - 15 maj 2008 23:09
Tjena, kände för att berätta om vad som hänt mig. Ganska intressant kanske ni finner det.

Min mor ringde ca 30 dagar sedan för att boka mig en teoritid. Jag brukar vakna ganska sent nu för tiden då jag inte jobbar så hon fick sköta det åt mig...

Hur som helst så blev det en lucka som tur var, det är fullbokat nu för tiden som ni kanske kan förstå, sommarn och alla finniga 18åringar hehe.

Kvinnan i växeln sa att det fanns en tid 05-16 vilket alltså är immorn. Sen såg hon att jag gjort provet en gång tidigare så hon tog tillbaka tiden. Finns en regel som säger att de som för första gången ska göra provet max behöver vänta 3 veckor. Det var en sån tid hon råkat nämna, jag har ju ingen förtur då jag redan gjort provet så ja skulle egentligen få en senare tid. Min mor envisades och bad henne ge mig den tiden istället, tillslut gick kvinnan med på det, hon sa okej. Jag fick alltså 2008-05-16 tiden.

Vi fick hem fakturan, betalade och allt var klart. Då var det dags att komma igång med pluggandet igen. Har pluggat varje dag under 30 dagar, de senaste veckorna har ja pluggat upp till 2 timmar per dag. Idag plugga jag kanske 5-6 timmar.

När ja kände mig nöjd så la ja fram id-kortet och allt som behövs, till och med kläderna jag ska ha på mig immorn bara för att ha allt klart. För sakens skull så tog jag fram brevet för att dubbelkolla vilken tid provet ska vara på.

Blev helt förstörd alltså. Kan ni fatta. Tiden för provet var identisk med tiden som hade bokats, 09.45. Lika så dagen som är den 16de. Månaden var däremot fel, 06. Alltså juni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är om en månad, blir så förbannad alltså....

Hur kan dem göra såhär? Min mamma, trots att vi är invandrare, pratar flytande svenska. Det blev alltså inga missförstånd eller liknande då hon bokade provet, det var glasklart. Det var kvinnan själv från växeln som sa datumet, klart och tydligt. Men endå så har hon istället gett mig en månad senare trots att de kom överens om att ja skulle få 05-16.

Vilken häxa.... Hon har skjutit upp det en månad fast tagit samma dag och tid för att mörklägga det hela.

Jag menar, när ja fick hem papperet så såg jag att tiden stämde, sen titta jag på datumet. Där var ju allt som det skulle vara förutom att 5an var utbytt mot 6an. Lätt att missa. Det är ju inte heller så att man noga går igenom det, varför ska man behöva pedantläsa det hela då det över telefon redan ordnats...

Är helt förkrossad nu alltså. Den där kvinnan i växeln får kanske inte ge ut tiden hon gav mig, hon gjorde det endå. Men sen får jag lida för det... De kunde åtminstånde kunna ringa och säga att det var ett misstag istället för att mörklägga det med att endast ändra en siffra i papperet.

Är helt förkrossad fan, pluggat hårt och sett fram emot att få detta avklarat och nu vill man bara skita i allt.

Vad ska man göra åt detta?
#2 - 16 maj 2008 06:49
Ha ha... Är det inte Gaffel som har i sin signatur typ.. livet suger och sen dör du?!

Lika bra att du vänjer dig!!!! Bit dig fast och fixa lappen.. Det är ett bra extrajobb att falla tillbaka på om man inte har jobb... Chaffisar behövs alltid om de hittar något sånär med hjälp av GPS iaf... Speciellt om de är lite unga och alerta...

Lycka till!!! [:-174]
#3 - 16 maj 2008 07:47
Men det är ju lätthänt att man skriver fel för femman och sexan ligger väldigt nära varandra. Varför ringde du inte kollade för? Kan ju ha varit så.
#4 - 16 maj 2008 08:12
Se det så här:
Du har nu en extra månad på dig att plugga och då kommer du verkligen att klara det!
Ibland blir det så här och det är bara att vänja sig..;)

Lycka till med provet i Juni..:)
#5 - 16 maj 2008 08:42
Hoppas verkligen att du finner den extra månaden till att plugga ännu mera så du är helt garanterad att klara testet när det är dags Amaro !!

Själv är man deppad för jobbet är skit :(

Lycka till ;)
#6 - 16 maj 2008 08:51
tja, ibland blir det bara fel, jag vrålpluggade och övade som en galning innan mitt prov för många år sedan. teorin gick bra...men sedan kuggade jag på körningen,,,,,

anledning.....jag körde på höger sida,,,,,
#7 - 16 maj 2008 09:18
Jevla tanter o haggor som sitter o förstör för folk...Kolla bara hur dagens sammhälle ser ut..:o
#8 - 16 maj 2008 09:54
Jo det var liknande när jag skulle få mitt körkorts tillstånd, jag har blivit diagosterad med en MYCKET mild form av Astbergers (märks inte) för ca 6-7 år sen. men jag var ju tvungen att Kryssa i den där rutan på det man skickade in, Så skickade jag in det. !½ vecka senare kommer ett brev tillbaka på att de måste ha läkarintyg. så vi tänkte okey, det går ju fort så vi fixade det dagen efter.
yttligare 2 veckor senare bad fick vi ett brev om ett yttligare likadant Läkar intyg och intygfrån psykolog.
sen höll det på så i ½ÅR! innan jag tillslut fick mitt körkorts tillstånd att börja övningsköra, men även då var jag tvungen att skicka in ett läkarintyg 1 gång var 4de månad..... vi har suttit timmar med att snacka med Kärringen (ja det va en Kärring) som vi hade som handledare. och ändå tog det mer än ett halvår att få det jäkla intyget. och då hade jag en MYCKET mild form utav astbergers, som knappt mina föräldrar märker av.. än mindre de jag träffar på och det kan omöjligt påverka min förmåga i trafiken.
#9 - 16 maj 2008 10:10
Kensa skrev:
tja, ibland blir det bara fel, jag vrålpluggade och övade som en galning innan mitt prov för många år sedan. teorin gick bra...men sedan kuggade jag på körningen,,,,,

anledning.....jag körde på höger sida,,,,,

Här var det tvärtom... :) Körningen går skitbra, men teorin var svår..
Samma sak med mitt C-kort.
Däremot backa med släp.. Där börjar man bli lätt förbannad.. :p
#10 - 16 maj 2008 10:12
Ibland blir det inte som man har tänkt sig, det är bara att acceptera, livet är orättvist. Sedan kan det ju vara så att hon skrev fel i ditt brev, 5 och 6 ligger ju bredvid varandra.

Men visst är det skit om hon gjorde det med flit!! Sådana människor finns ju faktiskt, som bara vill jäklas med andra eller som inte vågar stå för sina fel och därför hittar på ursäkter eller som i ditt fall skriver ett annat datum.

Lycka till på ditt prov i alla fall! Nu har du ju en månad till på dig att plugga så det går säkert vägen! Ta tillvara på tiden!

Annons