Christoffer_G skrev:Hehe visserligen:P..men ändå skulle det läcka så är inte 200 liter vatten på golvet roligt:P..tycker inte jag och inte hyresvärden heller kan ja tänka mig:P..så får allt fundera ,era på detta
Nubi skrev:Tänk dig då 720L som läcker ;)
Sultanen skrev:De allra flesta hemförsäkringarna täcker faktiskt vattenskador ifrån akvarium sålänge det är fackmannamässigt byggt.
Jag är lika nojig än!! sen den dag jag köpte mitt första kar så den tanken har aldrig lämnat mig..Men det har aldrig hänt att jag har haft ett läckande kar andra saker runt karet/i karet har gjort att det har läckt men aldrig att karet har läckt,nu finns det andra som har upplevt detta men jag har sluppit denna mardrömChristoffer_G skrev:Funderar på att skaffa akvarie men är livrädd för läckage..ska köpa nytt och allt men är ändå rädd att det kanske kan börja läcka för vill ju inte ha dvs liter vatten i lägenheten ..hur ska man komma på andra tankar??:P
Patrik Steen skrev:Jag är lika nojig än!! sen den dag jag köpte mitt första kar så den tanken har aldrig lämnat mig..Men det har aldrig hänt att jag har haft ett läckande kar andra saker runt karet/i karet har gjort att det har läckt men aldrig att karet har läckt,nu finns det andra som har upplevt detta men jag har sluppit denna mardröm
Christoffer_G skrev:ja är skitnervös haha klump i magen och allt men ska dubbelkolla med försäkringsbolaget imorogn va dom ersätter och inte:D
karrokaja skrev:
Det är som att bita i det sura äpplet och så märker man att det var ett sött äpple istället;) good luck!
Keibo skrev:Köp nytt om det är ett akvarium med ram du vill ha, är det heglas du är ute efter brukar det vara billigare att köpa ett begagnat och betala någon lokal akvarieaffär för att "omsilikonera" det åt dig.
Christoffer_G skrev:kommer köpe ett nytt akvarie med aluram=), Helglasat låter inte säkert hehe:P
hawkse skrev:Som jag förstått det är inte ramen i ett modernt ramakvarium bärande utan endast där för att skydda hörnen mot stötar och som dekoration.
Köpte själv ett ramakvarium med aluram när jag nu återupptog hobbyn efter 20+ år men så här efter en månad känner jag nog att helglas hade varit mer rätt. Jag tycker nämligen ramen kommer ivägen när man ska dra ned slangar och rör. Insuget till mitt ytterfilter går t ex inte få ända in i hörnet eftersom ramens överhäng kommer ivägen.
Dessutom hade jag nog föredragit att få hela bottenplattan att vila på en bänkskiva istället för ramen som ju nu gör att största delen av bottenglaset faktiskt hänger 2-3 mm upp i luften och vikten ligger utmed kanterna.
Det har säkert utkämpats många religiösa krig i ram vs helglasdebatter så jag postar detta hukandes bakom skärmen.
Christoffer_G skrev:oki nu har ja bestämmt mig och det kommer hem ett 200 liters tank till mig snart:)
Nubi skrev:GRATTIS!!! 200L är inte så farligt mycket vatten...om det skulle rinna ut på golvet ;) *retas*
janson skrev:Haha men det dröjer nog inte så länge innan han skaffar ett till. Ett farligt beroende det här är. :)
Nubi skrev:Karro, har du inte hört "kondomen gick sönder och 9 månader senare fick vi dig lille vän" ;)
PiaJo skrev:Brukar säga så här, fast tänk akvarium..
"små barn-små beskymmer , stora barn-stora beskymmer" men sen är ju allting relativt...;)