Ljusa fläckar på guldfisk

#1 - 8 mars 2007 17:29
[SIZE=3]Jag blir snart tokig på mina guldfiskar!!![/SIZE]
[SIZE=3]Jag tycker att jag hittar fel på dom hela tiden.[/SIZE]
[SIZE=3]För ca en månad sen gick en bort utan tydliga spår på vad det kunde bero på.[/SIZE]
[SIZE=3]Dom har allihop fläckar på kroppen, ser ut som dom har tappat fjäll. (så har dom sett ut sen jag tog in dom från dammen i höstas)[/SIZE]
[SIZE=3]Dom verkar inte må dåligt men jag funderar på om det verkligen ska se ut så?[/SIZE]
[SIZE=3]Nu idag så stod fjällen ut på ett ställe på en fisk och det hängde ut något vitt som var några millimeter, titta igen alldeles nyss och då var det vita borta men fjällen buktar fortfarande ut.[/SIZE]
[SIZE=3]Vad kan det vara? Kan den ha skadat sig på något så att det är ett sår?:confused: [/SIZE]
[SIZE=3]Tycker kanske dom står vid ytan och luftar sig lite mycket, men inte alla. Kan det va syrebrist? Borde inte alla gå upp till ytan då eller kan vissa vara känsligare än andra? Vattnet rör sig ordentligt.[/SIZE]
[SIZE=3]Dom äter som vanligt och alla vattenvärden är bra (lite högt ph) [/SIZE]
[SIZE=3]Vattenbyte var fjortonde dag, tar då bort 1-2/4 eftersom dom skitar ner en del guldfiskarna.[/SIZE]
[SIZE=3][/SIZE]
[SIZE=3]Hoppas någon kan svara på mina frågor![/SIZE]
#2 - 8 mars 2007 17:54
Tycker du ska avvakta lite tycker jag själv märker det mesta hos mina dammfiskar färgförändringar mm,kör kallt vatten vid vattenbytena syrebrist är det inte så det bör du inte vara orolig för pigmentförändringar kanske så det är nog inte att vara orolig för jag är det inte i alla fall för mina och dem lever år efter år hoppas svaret lungnade dig lite om du var orolig.
#3 - 9 mars 2007 14:17
Tack för det!
Då kan jag sluta oroa mej för att det är något fel!

Annons