Ljusrampsbygge saknas

#1 - 8 augusti 2008 22:53
Hittade en sida där en kille byggde en heltäckande ljusramp av en aluminiumprofil som han hittat på nån återvinningsstation typ, och han installerade även ( om jag inte minns helt fel ) dioder i mitten ( kanske var LED ) och reflektorer. Satt och läste allt och kollade på bilderna MEN!!! datorn fick nog och gav upp så fick ta fruns dator och nu hittar jag inte dit igen ( Någon som vet vad jag pratar om och kan länka dit ?? blev lite småintresserad av att bygga en ramp själv bara jag hittar den sidan som gav mig inspirationen.

Har en svagt minne om att han körde dioderna som nattlyse men kan ha fel. Läckert var det vartfall =)

Aluminiumprofilen påminner om en T5 armatur i stil var typ 5 kanaler i den välvda profilen han startade med.
#2 - 9 augusti 2008 22:10
Jag blir också intresserad då jag har en skit ful grå ramp modell jätte billig och ful men inte hittat något som passar bättre på mitt -80tasl kar....
#3 - 9 augusti 2008 22:13
xlnt4ever skrev:
Hittade en sida där en kille byggde en heltäckande ljusramp av en aluminiumprofil som han hittat på nån återvinningsstation typ, och han installerade även ( om jag inte minns helt fel ) dioder i mitten ( kanske var LED ) och reflektorer. Satt och läste allt och kollade på bilderna MEN!!! datorn fick nog och gav upp så fick ta fruns dator och nu hittar jag inte dit igen ( Någon som vet vad jag pratar om och kan länka dit ?? blev lite småintresserad av att bygga en ramp själv bara jag hittar den sidan som gav mig inspirationen.

Har en svagt minne om att han körde dioderna som nattlyse men kan ha fel. Läckert var det vartfall =)

Aluminiumprofilen påminner om en T5 armatur i stil var typ 5 kanaler i den välvda profilen han startade med.

Var den på engelska eller svenska ? Eller något annat språk ? Vart hittade du den ?
#4 - 9 augusti 2008 22:57
Den var på svenska och kommer inte ihåg vart jag hittade den, var dock väldigt intressant då han fick till det grymt snyggt ( hann dock inte läsa allt =((( ) Påminner mycket om en T5 men fick inte se slutresultatet pga datorn krascha. Var mycket bilder också har googlat efter den men inte lyckats hitta.
#6 - 9 augusti 2008 23:15
Nepp var en annan som jag läste om bara svårt att hitta tillbaka dit, hoppas dock att hitta den igen.
#7 - 9 augusti 2008 23:41
Jag sökte lite på google, men hittade inte något :/
#8 - 10 augusti 2008 08:43
dog datorn helt? annars kan du ju kolla historiken där.
#10 - 10 augusti 2008 10:15
Machnus skrev:

är det din?? varför inte lägga upp det på zoopet under artiklar??
kanon snygg !
#11 - 10 augusti 2008 10:20
Machnus skrev:

YES!!!!! Tackar så mycket =) Är SÅ himla läcker och verkar inte svår att göra heller.
#12 - 10 augusti 2008 10:29
Har du lust att lägga ut materialkostnaderna?(speciellt meterpriset på den där aluprofilen..)
#13 - 10 augusti 2008 18:44
var hittar man 13wattsrören?

Annons