Hej,Jag har startat upp ett 180l (Juwel) för ca en och en halv månad sedan ganska mycket växter och ca 50% av fiskbesättningen. Jag använder juwels innerfilter med en 600l/h pump med följande setup: Korg 1 Fin filterduk Kolfiltermatta (tillfälligt) Grov lösull Ciraxkorg Korg 2 Grov lösull Anledningen till att jag använder lösull är att jag fick med säckvis av detta när jag köpte akvariet begagnat.Nu har jag några frågor då jag tycker att den fina filtermattan på toppen sätts igen väldigt fort samt att filtret känns lite kvävt.Tycker att det svårt att få tätt med ullen så jag är rädd att jag packat denna för hårt. Är det helt förkastligt med lösull jämfört med matta?Så fort det fina filtret satt igen tycker jag att det blir mycket fint skräp som virvlar runt, behöver jag komplettera med ytterligare ett fint överst i korg 2 eller räcker det med att försöka få tag på någon tjockare fin filtermatta som sväljer lite mer?Hur blir det med bakteriefloran om det mesta fastnar i finfiltret som jag sköljer ur försiktigt en gång per vecka?Är pumpen för klen, behöver jag byta till en 1000l/h?Tacksam för tips och pekpinnar!Edit: Har hittat svar på de flesta av mina frågor eftar otaliga timmar av forumsläsande. Däremot har jag inte fått klart för mig om någon använder lösull.