ludna kokosnötter samt rot

#1 - 31 januari 2007 09:07
hej i morse så upptäckte jag något på min rot som såg ut att kunna vara mögel eller liknande. jag tog då ur den för att jag inte ville riskera något nu ser jag att det är likadant på en av kokosnötterna. kan det vara så att dom helt enkelt "ruttnar" i vattnet och att det är därför det blir så? har blötlagt dom o tvättat dom innan jag satte i dom.

vad rekommenderar ni mig att göra??

/Mvh OScar
#2 - 31 januari 2007 09:37
troligen alger.
ruttnar har jag svårt att tro att den gör.
#3 - 31 januari 2007 11:36
någon som har svar??
#4 - 31 januari 2007 11:53
Detta har hänt för mig med. Det försvinner efter ett tag, kanske en månad. Jag tog upp min och sköljde/skrubbade av allt och stoppade tillbaks den.

Jag tror att det är typ celulosa eller något som kommer ur, för varje gång man bryter av en gren så kommerdet där. Om du sågar av roten så kommer det komma igen.

Detta är alltså enligt mig och vad jag vet inget farligt, bara till att pilla bort med något.
#5 - 31 januari 2007 12:03
okej, ser även ut som det ligger lite av det på botten i ett parti, aja fiskarna verkar må bra iaf. är väll det som är huvudsaken.
#6 - 31 januari 2007 12:36
woodo skrev:
okej, ser även ut som det ligger lite av det på botten i ett parti, aja fiskarna verkar må bra iaf. är väll det som är huvudsaken.

När jag tänker efter fick några koppartetror i karet en lindrig svampinfektion, men det kan ju berott på att de var smittade från handlaren eller något.
Ser du att fiskarna får vitt ludd på sig så skall du genast ta dig till zooaffärn och köpa dig medicin mot det. Jag körde med ett par tepåsliknande saker som färgade vattnet grönt.

Jag tror nog intedu behöver oroa dig, men håll ett öga på det hela.
Jag minns även att när jag tog upp roten så luktade den nästan lite alkohol, och om jag inte minns fel så producerarvälsvampar alkohol? Annars kandet ju vart beläggningen som jäst

Annons