Luft i nystartat ytterfilter

#1 - 14 december 2013 14:06
Hur länge brukar det ta innan det slutar komma luft ur utblåset i ett nystartat ytterfilter? Har inte haft ett på drygt femton år och minns inte hur det var då:confused:
#2 - 14 december 2013 14:15
Det kan ta flera dagar, men skakar du om det lite lätt några gånger när det kommit igång brukar det gå ganska fort:).
#3 - 14 december 2013 14:16
ansjo skrev:
Det kan ta flera dagar, men skakar du om det lite lätt några gånger när det kommit igång brukar det gå ganska fort:).

Okej, skönt att höra:) Blev lite orolig att jag hade kopplat fel på något sätt, tack för svaret:D
#4 - 14 december 2013 14:19
Har man lite otur kan faktiskt en dålig packning/hårda slangar orsaka så filtret drar in luft i filtret med, så slutar det inte rapa efter en tid kan det vara värt att kolla. Är filtret nytt så bör detta inte vara ett problem:).
#5 - 14 december 2013 14:22
Det är alldeles nytt men jag ska hålla koll på hur länge det tar:)
#6 - 14 december 2013 15:07
OM filtret skulle tjuvdra luft så brukar det kunna sippra ut vatten om man drar ur kontakten och det bildas ett övertryck i filtret, så det kan man prova.
#7 - 14 december 2013 15:55
åheim skrev:
OM filtret skulle tjuvdra luft så brukar det kunna sippra ut vatten om man drar ur kontakten och det bildas ett övertryck i filtret, så det kan man prova.

Tack för tipset:) Testade det och det såg inte ut som om det sipprade ut något vatten, hoppas det bara är luft i filtret, tejpade alla skarvar med eltejp nu för säkerhets skull.

Ibland går det i några minuter innan det kommer luft så det kanske är på gång att bli bra, kommer också mycket mera luft om jag lutar det/skakar om det.
#8 - 14 december 2013 17:49
Ge det ett par dagar så ska du se att det blir tyst o utan luft

Sent from my C6903 using Tapatalk
#9 - 14 december 2013 19:13
hannesc skrev:
Ge det ett par dagar så ska du se att det blir tyst o utan luft

Skönt att höra:) Det är förresten ett Tetratec EX 1200, visst hade du erfarenhet av ett sånt eller blandar jag ihop dig med någon annan?
#10 - 14 december 2013 19:14
Nej jag har ett sånt ja :-)

Annons