Det har jag gjort. Har haft problem tidigare med roten och därför blev jag extra oroligt. [:o]
De två små hamnade där bara för att malarna ska kunna tugga på och må bra (i magen).
Alltså rötterna har jag kollat noga och de är okej. Har damsuggit mycket smuts som var under de. Nu ska jag kolla väl varje vecka att vara på den säkra sidan - svavel, det låter inte bra
Tack för snabba svaret
Jag tror inte att det är så farligt.. Det är mer ett symtom på en obalans.. Dammsug lite extra och håll ett öga på roten. Vad har det varit för problem med den?? Kan det vara den som ruttnar??? Svavel är ju en förruttnelse-gas om jag har kemin rätt här.. :D Kanske ska du byta ut den???
Annars, om det är i gruset, så tror jag inte att du behöver oroa dig utan bara försöka hitta orsaken...
Har du tillräcklig cirkulation i karet, är det syrefattigt på botten???
Har du sprutt på ytan???
Hur varmt??
Jag är inget proffs utan har läst om svavel här.. Jag tror att det pratades om det här i samband med att folk disskuterade att ha sand. Det blir dålig vattencirkulation i botten om man har sand och då kan man få svavel. Om jag förstod det hela rätt, därav mina frågor ovan.. ;)
Men som sagt, jag tror inte att du behöver få panik förrän det börjar stinka och bli äckligt eller om någon verkar må dåligt som bor där i... :D