Lutning

#1 - 15 maj 2010 19:41
har ju många gånger oroat mig över mitt silikon i mitt 40L kar..Idag köpte jag ett på 54liter, nytt o fint..som fiskarna bor i! Mina 11 yngel jag fick igår bor nu i det gamla med ej lika mycket vatten i...Är så nöjd o glad att jag fick så många fina yngel, är ju mina första =)

Min fråga är nu; det nya karet, har 7 mm mer vatten på ena sidan, om golvet lutar eller vad det nu är..Undrar ifall ni tror det blir nån påfrestning pgr av detta som e skadligt för karet?!
#2 - 15 maj 2010 21:13
Jag skulle tro att de funkar bra eftersom du har haft det så en stund och det går bra. Och du har ju ett relativt litet kar så trycket blir nog inte så stort jämfört med ett stort. Men du kan ju balansera upp bänken akvariet står på, för att vara på den säkra sidan :)
#3 - 15 maj 2010 21:15
Jag har över 10 mm på mitt 240 l, och nock fan lever det fortfarande. Känns som att tyngden 54 l vatten generar inte räcker för och paja det pga 7 mm lutning. :)
#4 - 15 maj 2010 23:24
är det inte sån att just i sidled är det lugnt om det lutar men lutar diagonalt är det inte bra? :D
#5 - 16 maj 2010 07:39
Oki, lät bra att höra, har faxtist tänkt lägga nåt under bänken som karet står på...
Känns så bra att ha ett nytt o aldelels eget akvarium =D..Men skadar inte att jag köpte det begagnade, för nu har ju mina små yngel ett jätte fint akvarium med =D

Tack för alla svar...=)

Annons