Hmmmm....ska du göra det lätt för dig så leta efter några gamla industriarmaturer.
IP64 klass.
Har ingen i den längden men jag har två stycken olika lysrörramp som är 150*32,5
150*27
Annars är det väl bara att leta efter plåt.
Vanlig bondplåt funkar i lagom längd.
Ett råd är att du dock tänker dig för när du ska montera reaktorn och glimtändarna...SUPER viktigt att de inte kommer i kontakt med fukt.
Är du lite händig så lägg dessa ovanför själva rampen eller skydda dem i en plåt låda.
Viktigt är att du isåfall ser till så att det finns bra ventilation då reaktorerna kan bli skapligt varma.
Trä är ju också ett material som funkar.
Lätt arbetat.
Dock så kan det spricka om det utsätts för hög värme under längre tid.
Vissa lackar med epoxilack men det brukar vittra sönder dessvärre.
Bondplåt som används till hustak är också blank så du får ju typ en fungerande(dock mindre bra) reflektor.
Annars om du kan få tag på tunn aluminium i lagom storlek så funkar ju det också.
Jag kommer köra med elekroniska HF-drivdon så värmen blir inte hög i gämförelse med drosslar, även om jag inte tror att värme är det största problemet.
Då är fukten värre, jag kommer att måla insidan med matt vit våtrumsfärg el liknande. Matt vit "reflektor" har i tester visat sig fungera bättre än dåligt konstruerade "blanka" reflektorer.