lysrör juvel

#1 - 11 mars 2008 09:53
rören som sitter i de nya juvel akvariumen är tydligen smalare T 5 rör är det någon som har någon erfarenhet av dessa . vilet som är mest likt philps akvarell. är det bara juvels rör man har att välja bland om man vill byta de som sitter orginal.
#2 - 11 mars 2008 10:52
Har du lyckats få tag på juvels specialare med korta t5 rör med extra hög watt?
Lite synd att dom specialbeställt eländet från rörtillverkarna. Jag tror inte de finns nån som motsvarar aquarelle men kolla på deras katalog efter dayligtht rör så får du en del effekt ur dom.
Vanliga T5 finns de aquarelle o få tag på, men kolla upp måtten o watten på dina rör så kan du kanske få mer hjälp.

//NiXoN
#3 - 11 mars 2008 12:26
jag ska köpa ett nytt juwel och butiken säger att det är smala T5 rör juwel orginal hur är dessa vill ha liknande aqvarell eller powerglo går det få tag på som passar
#4 - 11 mars 2008 12:42
Ok, nu hänger jag med...
Aquarelle finns i T5 utförande Juvel har dock varit riktigt fula och specialbestält extra korta rör med högre watt till vissa av sina kar så att endast deras rör passar.
Dvs dera rör är x antal cm kortare/längre så ett vanligt t5 aquarelle passar inte in.
http://www.pwss.se/home.php?cat=196&sort=orderby&sort_direction=0&page=3
Där hittar du deras rör, sen kan man jämföra spektrum till en viss del.

Jag har inte provat dessa rör men det känns inte aktuelt heller att begränsa sig till endast en tillverkares utbud.

//NiXoN
#5 - 11 mars 2008 12:55
håller med men eftersom jag gillar juwel akvarium så hoppas jag att några av deras rör har ungefär samm a sken som aqvarell eller powerglo då är det ok får kolla upp det

Annons