Men nu sitter du och ljuger igen, kostnaden för rören är dels beroende på den ev inköps rabatt som din "lampnisse" lyckas få till av grossisten vilken är starkt beroende på om han beställer en eller flerpack, du får gärna inbilla dig själv att din "lampnisse" ger bort saker till dig gratis men den normala "lampnissen" säljer alltså inte 12 aquarelle i veckan, antalet är nog närmre 12 per år varför du nästan får räkna på att han inte vill riskera att stå med svansen i brevlådan, han köper alltså in 1 st rör till dig och OM du står på knä framför din lokala "lampnisse" och lovar bort din syster så behöver du kanske bara betala 75% av affärens normalpris.
:) Amen va fan... 50% får det bli, syster e snygg.
Pratar vi om VARFÖR rören kostar si här och så där? Vill man betala 250kr för ett Aquarelle-rör, gör det då. Men det finns billigare... Jag förstår, precis som du, att stora inköp ger bättre pris. Jag skulle gissa att lampnissen har ungefär samma rabattsats på Philips Aquarelle som han har på övriga Philips-rör. Men som du säger, han får nog köpa sig en kartong, inte ett endaste.
Vissa lampnissar vet om att vissa akvarienördar tycker akvarieaffärens lysrörspriser är lite höga och utnyttjar därför sin rabatt och har lite "akvarierör" hemma. Men det KAN vara så att lampnissen där jag bor är den enda i hela världen som gör det. :confused: Det kan jag inte svara på... Men jag blev lite nyfiken så jag får nog ringa nån annan lampnisse imorgon och höra mig för om det verkligen bara e "min" lampnisse som kommit på det här.
Du skriver -"Men nu sitter du och ljuger igen". Det hade varit roligt om du kunde förtydliga både att jag faktiskt ljuger och att jag gör det IGEN.