Lyxproblem med akvarium.

#1 - 16 december 2007 19:15
Vilka lyxproblem har du i ditt kar.

Mina är följande.

Ancitsrus som ynglar av sig för mycket börja närma sig 500 st snart.

Äpplesniglar som förökar sig för mycket tog bort 8st snigelbon igår.

Körsbärsräkor som jag vet inte vad dom gör men många är det,det är bra levandeföda till dom andra fiskarna.

Thomas
#2 - 16 december 2007 19:24
Jag önskar att jag hade dina problem. :(

Vissrligen är mina körsbärsräkor ganska bra på att föröka sig. Och de malaysiska sandsnäckorna och posthornssnäckorna och platysarna. Men jag vill att mina äppelsnäckor och malar också ska få ungar. Och min red crystal. Fast de får ungar, det är bara det att de inte vill överleva.
#3 - 16 december 2007 19:30
Mina flytväxter växer för fort, och måste rensas minst en gång i veckan.

Jag hittar fler roliga fiskar i butikerna än jag har plats för i mina kar.
#4 - 16 december 2007 21:06
Mina platysar fyller snart upp hela akvariet pga sin stora förökningstakt.
Mina växter gillar allt fiskbajs och växer så mycket att jag får klippa ned dem hela tiden. Man behöver nästan inte göda alls trots att det är ett växtakvarium.
Mitt ancustruspar får tredje kullen på ett par månader nu.
Akvariet är till följd av detta väldigt algfritt.
#5 - 17 december 2007 07:11
lyxproblem? skulle väl va att mina mossor växer som ogräs jämt och ständigt...

jag har lyxen att bo i samma hus som en zooaffär, det är ett problem att jag är där och bränner pengar...
#6 - 17 december 2007 08:10
Vandal skrev:
lyxproblem? skulle väl va att mina mossor växer som ogräs jämt och ständigt...

jag har lyxen att bo i samma hus som en zooaffär, det är ett problem att jag är där och bränner pengar...

Haha! Mitt lyxproblem är att jag för tillfället har obegränsad tillgång till Algdrinkar, påminner till stor del om en Limedrink, men inte samma sura smak.
#7 - 17 december 2007 08:17
Tja platysarna förökar sig över sina breddar, växterna växer så det knakar :).Mina Ancistrusar har inte fått fler bebbar än 5 än så länge så där är det inget problem än och mina äpplesnäckor får jag se hur mycket de förökar sig.Räkorna förökar sig men de blir uppätna av kampfisken så där är beståndet inte för stort ännu.
#8 - 17 december 2007 08:22
Mitt lyxproblem just nu är att jag har väldigt mycket vatten och väldigt lite fisk. :D Fast på fredag är det problemet delvis åtgärdat...
#9 - 17 december 2007 09:57
Har lyxproblemet att mina malawis och prinsessor leker och leker och leker...har säkert 100 yngel snart. :/
#10 - 17 december 2007 10:23
Mina lyxproblem.

Har slutligen köpt i princip alla mina favoritfiskar så nu måste jag börja sälja en del av mina favoritfiskar pga platsbrist :D

Mina körsbärsräkor förökar sig otroligt fort blir 100tals nya i månaden. Amanoräkorna bär alltid på rom.

mm :P
#11 - 17 december 2007 22:13
Mitt lyxproblem är att jag har så många snygga guppy, både honor och hanar, men inte kan ta hand om yngel efter alla. Så några hanar har fått flytta till ungkarlshotellet i köket.
Men då visade sig en skrälldus ungfisk vara hanar, och ruskigt snygga även de.
Plus att honorna är läckra de med.
Har en ung hane som är helsvart på kroppen, från bröstfenorna och ut på stjärten, som avslutas med en gul cirkelbåge längst ut, ooohhh!!
#12 - 17 december 2007 22:28
Jag har lyckats tjata till mig ytterligare ett akvarium, (nr 8, min sambo måste verkligen älska mig!) men ärligt talat vet jag inte vart jag ska få plats med det och OM jag hittar en plats så vet jag inte vad jag ska i det nya karet... :p
#13 - 17 december 2007 23:44
mitt ända lyxproblem är att räkorna förökar sig obarmhärtigt men det är olika kontakter glada över men jag vet inte vart jag ska göra av dom till de växt till sig när det blir för trångt i karet... funkar stora vasar med litet luftdrivet filter?
Bilagor:
#14 - 17 december 2007 23:49
Mitt är att jag har alldeles för många ancistrusbarn och nya är på väg...det resulterar i väääldigt mycket "gödning" som massa fula alger tycker om men som inte barnen äter upp... hmmf :mad:
#15 - 20 december 2007 18:28
Jag vet inte om det är ett problem men frugan är lika intresserad av odling som mig så det blir lätt för många kar och mindre vardagsrum:) tog bort 2st snigelbon till idag.

Thomas
#16 - 20 december 2007 19:04
att jag bara rååkkkarrr köpa minst 1 fisk varje gång jag är i akvariumaffären= inga pengar kvar sedan:P
Guest
#17 - 20 december 2007 22:06
Att precis ha gått o köpt ett nytt kar till mina yngel och dagen efter få ett erbjudande om ett avelspar jag inte kan motstå!
#18 - 21 december 2007 08:23
Tja det ska väl vara att jag snart kommer drunkna i lila posthorn. De hade inte ens bott hos mig en vecka när jag räknade till 16 äggsamlingar. Då är de ändå bara två stycken i det karet. Först tänkte jag: Vad bra! Då kan jag se vilka som får finast färger och gallra sen...Men nu får jag nog börja gallra redan när jag ser en äggsamling.

Sen är det hornsärven som jag slänger en hink av varannan vecka. Man sätter den i karet när man startar det och tar man inte bort allt så tar den snart över. Tur att den är så lättrensad.
#19 - 21 december 2007 09:24
Ha ett akvarium som sängbord?

Nitra98 skrev:
Jag har lyckats tjata till mig ytterligare ett akvarium, (nr 8, min sambo måste verkligen älska mig!) men ärligt talat vet jag inte vart jag ska få plats med det och OM jag hittar en plats så vet jag inte vad jag ska i det nya karet... :p

Why not? Akvarium som sängbord med erotsikt rosa nattbelysning?:p
#20 - 21 december 2007 10:01
Kanske med nattaktiva malar som invånare... nej kanske inte.

Annons