Macho i 300

#1 - 27 oktober 2003 20:38
Vad kan man skaffa för fisk i ett akvarium strax under 300l det är ganska långt och inte så högt ca 150 långt och 45 högt. Ska nog stoppa i mina zebra ciklider där men vill ha någon mer macho fisk oxå =), typ betende som jaguar, men den blir ju alldeles för stor! så ge mig lite tips tack!
#2 - 30 oktober 2003 04:06
Jag har faktiskt haft Salvini tillsammans med Sebror i ett 375liters utan problem (trots att sebrorna lekte dygnet runt). Riktigt tuffa och personliga ciklider som har ett fantastiskt jaktsinne. Problemet är väl då, som med de flesta centraler, att individerna skiljer sig mycket åt i beteende, och ifall du vill ha denna, eller någon annan "macho"-ciklid tillsammans med dina sebror och du vill vara säker på att det inte blir ren slakt i ditt akvarium bör du nog skaffa dig ett större kar.
Men som sagt jag har haft två sebraciklid-par och ett Salvini-par i ett 375liters utan större problem.
#3 - 30 oktober 2003 07:49
I kramfors bor Robert Lind och Lind tror Hasse Alfredsson på, för i Kramfors där är det ljust och vackert, men Dals Långed är det ett helv..e.
Vi som bor vid Höga Kusten kanske ska ha surströmming i akvarierna.

http://www.turistinfo.kramfors.se/main.asp
#4 - 30 oktober 2003 10:21
Hej hej.

Jag har haft Nicaraguaciklid tillsammans med zebraciklider, funkade jättebra. De får väldigt fina färger då de leker. Det borde funka i ditt akvarie, annars är ju salvini snygga, men dock kan vissa exemplar vara väldigt ilskna av sig.
#5 - 30 oktober 2003 21:02
Jo salvini skulle jag gärna ha men dom blir väl för stora för karet antar jag...
#6 - 29 november 2003 15:41
Hej
HEJ.

Jag tycker Jack D, fugerar bra med zebror och även i ett 300 då dom växer ganska långsamt och behöver ett tag på sig för att uppnå vuxen storlek.

Marcus.
#7 - 1 december 2003 10:55
Du skulle kunna ha bara dvärgciklider. I det karet borde du kunna få plats med två arter. Tex: Ett par Apistogramma cacatuoides och ett A. panduro. De har mer personlighet än "machofiskar" och är starkt revirhävdande.

Annons