0422 skrev:Hara Hara är fin, tycker jag. Planerar att skaffa den när jag gör om mitt 200-liters... Det engelska namnet är moth catfish, alltså en mal-mal :D
Har haft en synodontis i över 10 år nu, och jo, han har tuggat i sig åtskilliga fiskar... Man löser det med att ha fiskar som är för stora för honom att äta, samt som inte vill sno hans grotta :)
icehacker skrev:Mjo, mina fick flytta över till malawi-karet istället. Dom ser ju så söta och oskyldiga ut annars, tills mörkret faller.. :D
0422 skrev:Vet inte om min ser så söt och oskyldig ut (förutom i mina ögon då) :p
[ATTACH=CONFIG]44051[/ATTACH]
(i mitt 200-liters, han ska dock flytta till 550-liters inom en snar framtid)
SoffanB skrev:haha det där känner jag igen! under en natt försvan 11 av mina kardinaler..
SoffanB skrev:den var ju jättefin! hade lite svårt att hitta nå fakta om den, vet du något om dom ? :)
0422 skrev:Tippar på att du menar hara hara här... Vet inte så mycket, har mest verkligen fastnat för dem. http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=345&SOK=1 är väl ungefär vad jag vet, hittade den i ett nummer av Practical Fishkeeping och blev kär :D
[INDENT]Zebra pleco var fina också och de blev inte så stora [:)] [/INDENT]
Ingen aning om de andra heller... [:P]
Smed skrev:varför inte en King Tiger Pleco L066:)