Malarnas mat stulen!!

#1 - 29 augusti 2009 20:13
Hur skall man utfodra malarna med tabletter utan att cikliderna (Eldbuk, Blå Thomasi) skall ta dem??
Jag matar dem på kvällen när akvariet är släckt. I början hade de en chans men nu har cikliderna lärt sig att det är matning och de tar hela tableten i munnen och simmar omkring med dem tills de är slut och malarna får ingenting!!! Har ni något bra knep.
#2 - 29 augusti 2009 20:27
Göm dom i malarnas hålor!
#3 - 29 augusti 2009 20:56
Mata inte i samma ögonblick som du släcker om du nu gör det, utan vänta en stund så att dom dagaktiva fiskarna hinner parkera och gå in i sin "nattdvala".
#4 - 30 augusti 2009 07:33
Tack för tipsen, skall prova dessa :D
#5 - 30 augusti 2009 10:21
Enola skrev:
Tack för tipsen, skall prova dessa :D

mm gör det min kamphane äter också upp algtabletter
#6 - 31 augusti 2009 19:03
HenkeP skrev:
Mata inte i samma ögonblick som du släcker om du nu gör det, utan vänta en stund så att dom dagaktiva fiskarna hinner parkera och gå in i sin "nattdvala".

Ursäkta trådkapet men det ligger i samma tema, hur gör man när man har dygnet runt aktiva fiskar?
#7 - 31 augusti 2009 19:37
flygrc skrev:
Ursäkta trådkapet men det ligger i samma tema, hur gör man när man har dygnet runt aktiva fiskar?

Vilka fiskar gäller det? Och vilka är det som inte får mat?
#8 - 31 augusti 2009 19:58
HenkeP skrev:
Vilka fiskar gäller det? Och vilka är det som inte får mat?

Jag har regnbågar och de snor också maltabletterna till Sterbaina, kör också lite med en matsort med krill i som sjunker väldigt fort men regnbågarna är ruggigt snabba...
#9 - 31 augusti 2009 20:33
flygrc skrev:
Jag har regnbågar och de snor också maltabletterna till Sterbaina, kör också lite med en matsort med krill i som sjunker väldigt fort men regnbågarna är ruggigt snabba...

Elrör, håll ena änden nån cm ovanför botten, släpp i maltabletterna, vänta tills dom har sjunkit till botten.
#10 - 1 september 2009 08:39
HenkeP skrev:
Elrör, håll ena änden nån cm ovanför botten, släpp i maltabletterna, vänta tills dom har sjunkit till botten.

Jag har lyckats att lura dom en stund genom att ge dom mat på ena sidan av karet och slängt i maltabletterna i andra sidan. Går en stund sedan hittar regnbågarna dom även om dom ligger under/i växter
jag har en ide om något som bara malarna kan simma in i.
#11 - 1 september 2009 18:12
Samma problem för mig att de letar upp dem på butten, mina Eldbukar alltså..... Skall prova att köra med görnsaker nu. Färsk broccoli idag, det tar i alla fall inte de andra fiskarna.
#12 - 2 september 2009 12:54
broccoli, zuccini, paprika, är bra mat att ge malarna för det kan man ha liggande hela kvällen och lite inpå dagen därpå.
#13 - 2 september 2009 20:40
Ha ha ha, förlåt för att jag skrattar :P denna tråd snodde min blick för en sekund, Hoppas att du får stop på mat tjuvarna :)
#14 - 3 september 2009 15:05
Min ena kampfiskhona är också tokig i malmaten. Hon tar dem i munnen och simmar till sin "skattgömma".
#15 - 4 september 2009 15:03
flygrc skrev:

Vad är Sterbaina??
#16 - 4 september 2009 15:32
Nubi skrev:
Vad är Sterbaina??

Sådana här skulle jag tro.. ;)
#17 - 4 september 2009 16:07
Nubi skrev:
Vad är Sterbaina??

aa vad är det?

Annons