Maläten malawi

#1 - 21 november 2007 15:38
När jag kom hem från jobbet idag så möttes jag som vanligt av mina kära ivriga små husdjur i vardagsrummet. Sist av alla kom en av mina Cynotilapia Afra honor ut från sitt gömställe...o hon såg HELT maläten ut! Det har hänt på ett dygn för så såg hon inte ut igår kväll! Alla fenorna ser ordentligt tilltuffsade ut, lite smått utåtsåtende ögon, och väldigt oregelbunden kroppsfärg...hon såg nästan möglig ut...[:-118][:-118][:-118] Vad kan detta bero på?? Blir ju på väldigt dåligt humör när jag ser sånt här...[:-118][:-118]

Mvh Patrik
#2 - 21 november 2007 16:07
Ojdå, det där lät inte så bra. Hon har nog fått sig någon sjukdom, vilken har jag ingen aning om.
Har du något karantärskar som du skulle kunna lägga henne i?
#3 - 21 november 2007 16:22
Oj! En Helsingborgare! ;) Njäe, jag har juh inte det, bara ett yngelkar o där har jag juh ingen lust o stoppa ner henne i...vete f-n va jag ska ta mig till...:confused:

Mvh Patrik
#4 - 22 november 2007 11:46
Jag skulle tro att det varit någon uppgörelse mellan dina malawis. Nu har de gjort upp, och det lär inte bli mera bråk.
Sådant där händer hela tiden hos mej, men malawis är tuffa och tåliga fiskar och är gjorda för att klara av det. Hon har fått lite bitmärken och sår, och med stor säkerhet kommer de att självläka, bara förhållandena i övrigt är bra i akvariet. Ta inte ur henne, då får hon det etter värre när hon kommer tillbaka, eftersom hon då är "new kid on the block".
Låt henne gå kvar i burken, och kolla bara så att hon inte får allvarligare infektioner av bakterier eller svamp.
#5 - 22 november 2007 11:50
Hmm, ja, jag får hoppas du har rätt Jens...men det som bekymrar mig är att hon ser nästan redan svampäten ut...

Mvh Patrik

Annons