Malawi? fixat iordning i karet..

#1 - 23 september 2007 15:37
Har idag bytt sand i karet och möblerat om lite.. vi funderar på att skaffa malawiciklider, men först måste ja se till att mina andra fina fiskar får nya hem.. kan ju inte ha kvar dem isåfall... undrar om ni tycker mitt kar passar för malawi om inte va ska jag ändra, stocken på bilderna innehåller bara massa gångar och "grottor", ska jag ha ut mina botior så får jag ta stocken till duschen och spola ur dem för de går inte att få ut dem annars.. :)
Några kommentarer skulle vara fint också.. :)
Mitt kar:
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1331209

Ha de bra.. MVH Maria
#2 - 23 september 2007 15:44
hur stort är det?

Jag tror det hade funkat bra till malawi, men du får räkna med att de förmodligen kommer att gå lös på växterna. Mer sten är alltid bra om du tänker ha mbunas, det går inte att ha för mycket grottor och gömställen.
#3 - 23 september 2007 15:48
det är 250liter..
#4 - 23 september 2007 15:50
rätt lagom för ett gäng på 20-30 mbunas med andra ord.

som sagt, det enda som kan vara lite tråkigt är att det förmodligen kommer äta upp eller gräva upp många av dina växter. de som brukar funka är anubias, javaormbunke och valissinera, samt en del lök-växter.
#5 - 12 oktober 2007 08:33
Jättefint akvarium! Vill du vara helt säker så ta bort din rot..Rötter gör vattnet mjukt.Malawi vill ha hårt vatten..Bra att du har mkt kalksten.. Bör nog ta bort dina andra firrar och bara ha malawi..Annars kanske dina nuvarande fiskar stryker med..Lycka till!

Annons