Malawikaret nästan färdigt!! vad tycks!

#1 - 13 februari 2005 13:28
Nu är karet nästan färdigt!

Bara några vallisneria till och så fler fiskar förståss...
Fiskarna verkar trivas bra och auratus hanen och en av honorna visar redan lekbeteende...

här här länken till min zoon... tyck till!! Finns nått jag kan göra bättre?
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=335958&gid=335960

MVH Zeni
#2 - 14 februari 2005 15:11
ingen som har något att säga om inredningen?

jag ska köpa lite växter till som sagt men var kan jag placera dem?
#3 - 14 februari 2005 15:36
Om du har kameran nära dig skulle det inte skada om du hade en bild på hela karet, så man får en helhetsbild (med växter)

Angående växter kan jag vramt rekommendera Anubias, riktigt snygg växt.
#4 - 14 februari 2005 16:30
Superfina stenrösen!

Jag tycker att bakgrunden och gruset skiljer sig lite mycket från varandra i färg, kanten där de möts ser rätt skarp ut. Men det blir nog inte lika markant om du har fler växter. Kanske några stenar som ligger här och var i gruset? Annars tycker jag att det var toppen.
#5 - 15 februari 2005 15:57
danke!!

KE: mmm ska ta någon bild på hela, jag har dock väldigt litet rum så det är ganska svårt att få bra bilder men ska försöka... anubias finns den i malawisjön? tuggar fiskarna i sig den eller låter de den va? ska kolla upp den direkt... tack för tipet

Marlin: ska försöka fixa det med övergången mellan grus och bakgrund...har faktiskt inte tänkt på det alls förrän du skrev det.... men visst ser det skarpt ut...

stenrösen blev helt klart lyckade och fiskarna gillar dem:D
#6 - 15 februari 2005 16:16
hittade kameran :) nu finns två färska bilder på karet med de växter jag planterat hittills...
#7 - 15 februari 2005 17:45
Snygt!! Synd bara att stenrösen skiljer sig så mycket åt, inte i storlek utan i slag av sten.
/Lasse
#8 - 15 februari 2005 18:35
Ser snyggt ut bara du får i lite mer växter kommer det se ännu bättre ut. Om man sedan ska vara lite negativ, stenhögen till vänster (den stora) tycker jag kommer lite för nära glaset om du plockar bort lite stenar så den kommer "längre in" i akvariet kommer det antagligen se bättre ut. Tycker du sedan det ser tomt ut framför är det bara att sätta någon lågväxande växt framför.
#9 - 16 februari 2005 21:45
tack för svaren... joo visst går stenarna ganska nära glaset men det är noginget jag kan göra åt direkt... kanske plocka bort lite av småstenen .... de stora har jag fått så j...vla stabila att jag inte vågar flytta en sten.... och jag måste ju prioritera många hålor som fiskarna kan gömma sig i men jag ska fundera lite på det... .visst ska det bli mer växter några vallisneria till i bakgrunden och så småning om kanske även Anubias får se vad det landar... ska köpa växter i morron:)
#10 - 17 februari 2005 12:17
Vad är det för bakgrund? Den ser lagomt djup ut för att slippa att tappa en massa vattenvolym.
#11 - 17 februari 2005 21:54
Det ser helt OK ut! Om jag vore dig skulle jag skaffa lite mer fisk! Tips! Om du tycker att det är skarp övergång mellan stenrös och väggen kan du köpa någon kolsten och jämna ut skillnaden med bakgrunden och röset.

//Camilla
#12 - 18 februari 2005 14:53
Fint ! Jag tycker det är snyggt när man blandar olika sorters sten ! Blir lite mer "liv" och variation då på ngt sätt...

Mvh/Janne
#13 - 18 februari 2005 16:34
tack för svaren!

pär j: det är aquaels svarta bakgrund 150*50 cm den bygger 2-3 ut i karet... billig är den med... pwss 300 kr +frak;)

C.ciklid: ska tillkomma fisk såfort jag får ordning på nitritproblemet...jag har typ gjort allt som man rekomenderar att göra men ändå så får jag ikke ner halten:(

jannemannnen: då tycket vi likadant:D
#14 - 13 mars 2005 16:30
[QUOTE=Zeni]tack för svaren!

pär j: det är aquaels svarta bakgrund 150*50 cm den bygger 2-3 ut i karet... billig är den med... pwss 300 kr +frak;)
[/QUOTE]

vart har du köpt den??
#15 - 13 mars 2005 21:16
[QUOTE=kepl_1990][QUOTE=Zeni]tack för svaren!

[/QUOTE]

vart har du köpt den??[/QUOTE]

"pwss" står där ju? www.pwss.nu
#16 - 13 mars 2005 21:47
Ang. bakgrunden..

Jag har samma bakgrund och jag tror och hoppas att den ser mindre "plastig" ut efter ett tag. Kanske alger och annan grönska lyckas fastna så det ser mera naturligt ut!
#17 - 13 mars 2005 23:16
Ser för arrangerat ut sorry , försök att få det att se mera ut som en bergvägg.
stenrösen brukar inte bara ligga och skräpa i naturen.

/Baggen

Annons