Hej
Lite nyfiken på Malaysisk sandsnäcka. Erfarenheter från er som har/haft de.
Fördelar och nackdelar.
Nicke
Kjell Fohrman skrev:Finns ju en artbeskrivning på arten här på Zoopet http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=38
Jag ser bara fördelar med arten och inga nackdelar och jag lägger alltid ner några i nystartade akvarium
jenmad skrev:Hej!
För dem som undrar vad malayser tycker om att äta kan jag rekommendera broccoli! Jag la ner en bit igår kväll och när jag kom hem från jobbet såg det ut så här. Dock inte i dvärgkulfisk-karet, där äter de inte förrän det är mörkt :)
[ATTACH]43341[/ATTACH]
Hälsningar
Jennifer
Svampuus skrev:har en fråga ...
ett akvarium kan ju inte gå helt tomt utan fisk och behålla bakteriekulturen väl ? fiskarnas bajs osv gör väl att andra fiskar kan leva där i? men borde det inte funka på samma sätt med sniglar som dessa då ? typ om man tar ut all fisk, låter akvariet gå i 2 veckor eller något och matar sniglarna, så borde man väl kunna lägga i fisk där igen sen utan problem ?
ApeviaX skrev:Ja visst kan du göra det, är du orolig så kan du ju börja med nya "pilotfiskar" och succesivt tillsätta fisk som om det vore en nystart, men visst är det så att bakterikulturen och hela köret är igång om du har snäckor, du kan ju till och med starta ett kar med snäckor även om det går mycket segare rent bakteriemässigt tror jag... Men vill du köra snäckor ett tag så gör det ;)
Nicke