Det är helt galet så mycket sandsnäckor jag har nu i grusen! De har bara exploderat!
Någon som vill ha?
Hur minskar jag antalet på dessa små liven?
Visst de är nyttiga och gör nytta osv, men detta är lite löjligt så många de är
Patrik Steen skrev:Stoppa i en snigelfälla som du tömmer var dag i en vecka ca sen slipper du många av dem, inte helt men det har begränsat dem,detta är ett sett om du nu inte vill ha en snigelätande fisk det passar inte alla ggr precis i den miljö som man har skapat..
Man kan säker göra en själv med hjälp av en Pet-Flaska eller nåt...jag brukar låna min lokala akvarie affär ett taga för att bli av med några den är rätt så dyr om man skulle vilja köpa en själv.solis skrev:Ursäkta att jag kapar tråden men hur ser snigelfällan ut kan man göra en själv, jag håller på att lägga ner ett kar och där är fullt med malayser men jag vill helst fånga upp dom innan jag slänger ut det sista, ska ge mina botior ett riktigt skrovmål och ett gäng ska i ett annat kar.
Då är det inget som försvinner kvick,, utan det kommer at ta sin tid att bli av med sniglarna om du har tur och får tag i ett bra ex som äter andra sniglar.MissB skrev:
hittar jag ingen snigelfälla, så blir det några helenor istället
Patrik Steen skrev:Man kan säker göra en själv med hjälp av en Pet-Flaska eller nåt...jag brukar låna min lokala akvarie affär ett taga för att bli av med några den är rätt så dyr om man skulle vilja köpa en själv.