Malgrottor?

#1 - 16 oktober 2007 07:21
Någon som vet vilka affärer i sthlms området som säljer malgrottor? Helst inte alltför dyra.
#2 - 16 oktober 2007 07:33
ampe skrev:
Någon som vet vilka affärer i sthlms området som säljer malgrottor? Helst inte alltför dyra.

Skall grottorna se bra ut eller skall de enbart användas för fortplantning... och vad är det i så fall för malar vi pratar om?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 16 oktober 2007 07:41
Såg du tipset om hur man kan göra malgrottor i den senaste Zoopetartikeln (den från Zierfische & Aquarium)
#4 - 16 oktober 2007 07:59
Såg du tipset om hur man kan göra malgrottor i den senaste Zoopetartikeln (den från Zierfische & Aquarium)

Nej det måste jag kolla upp.

Det är 3 L066 som har flyttat in i mitt 375 liters. Har redan några grottor av rötter men vill ha några fler.
#5 - 16 oktober 2007 09:12
ampe skrev:
Nej det måste jag kolla upp.

Det är 3 L066 som har flyttat in i mitt 375 liters. Har redan några grottor av rötter men vill ha några fler.

Men borde det inte funka med kokosnötter, det funkar ju till ancistrusar som blir ca 5 cm större.. :D
Fast det är klart att det inte är supersnyggt med en massa nötter i karet.. :p
Kan man annars tänka sig att det finns på A-lagret??? Nån som vet?? Eller har Janne på Söder??
#6 - 17 oktober 2007 06:47
Tror jag ska pröva metoden att borra hål i rötterna. 2 av rötterna jag har i akvariet är nog stora nog. :)

Hur gör man med kokosnötter? Beredningen alltså.

Annons