MALMÖ -> Åled

#1 - 26 december 2007 23:16
Finns det malmö folk som hade kunnat tänka sig att ta en resa till Åled butiken .
Jag och min man tänkte åka finns 3 trånga ;) platser kvar i bilen ... nån guldpeng för bensin / på 5 pers och så är vi i den stora butiken =) jippi

Vem när passar det ? Finns de som är intresserade ? http://www.aleds.se/karta.asp
Guest
#2 - 26 december 2007 23:37
Grymt sugen på Gekås i Ullared jag...;)
Skulle man inte kunna planera in bägge samtidigt?
#3 - 26 december 2007 23:48
Jo det tror jag =) hade varit roligt =)
#4 - 27 december 2007 06:53
Låter nåt för Syd-Tråden kanske
#5 - 27 december 2007 20:08
har man varit först på gekås så har man inga pengar kvar att handla fisk för om man har tjejen med.......
#6 - 27 december 2007 20:35
starman_ skrev:
har man varit först på gekås så har man inga pengar kvar att handla fisk för om man har tjejen med.......

Släpp henne på gekås och sen går man själv till netonnet och lite andra butiker på området så möts man vid bilen efter 3-4 timmar ;)
#7 - 27 december 2007 20:39
drd skrev:
Släpp henne på gekås och sen går man själv till netonnet och lite andra butiker på området så möts man vid bilen efter 3-4 timmar ;)

Menar du att du kan släppa iväg din tjej helt själv...??? Hon måste vara väldresserad....:p:D:p
#8 - 27 december 2007 20:56
hfh75 skrev:
Menar du att du kan släppa iväg din tjej helt själv...??? Hon måste vara väldresserad....:p:D:p

ge henne inte nogra pengar:p
mvh janne
Guest
#9 - 27 december 2007 22:12
Nä vad dum jag är,,,jag är ju tjej, jag kan väl inte åka till Gekås för då handlar jag ju upp alla pengar! [B)][:(!]
Och inte har det varit någon i farten som klarat av att dressera mig heller.
Nä jag får nog stanna hemma...[B)]
#10 - 27 december 2007 22:17
Anettejt skrev:
Nä vad dum jag är,,,jag är ju tjej, jag kan väl inte åka till Gekås för då handlar jag ju upp alla pengar! [B)][:(!]

Och inte har det varit någon i farten som klarat av att dressera mig heller.

Nä jag får nog stanna hemma...[B)]

:D:D:D:D:D
#11 - 27 december 2007 22:21
Och det här är lite pinsamt att erkänna..... men jag tycker det är kul på gekås....:(:D:D
Guest
#12 - 27 december 2007 22:32
hfh75 skrev:
Och det här är lite pinsamt att erkänna..... men jag tycker det är kul på gekås....:(:D:D

Ja mycket elektronik o dataprylar på nedre plan! ;)
Sen en stor hästavd. är ju inte heller fel...
#13 - 27 december 2007 22:35
Anettejt skrev:
Sen en stor hästavd. är ju inte heller fel...

Är hemskt ledsen men jag har aldrig sett en enda hästpryl där... antar att man ser det man vill se och är intresserad av... men jag skall kolla in den nästa gång... lovar...;)
Guest
#14 - 27 december 2007 22:45
Hästavd, är väl en två år gammal, de har massor!
Den ligger vid present/porslin artiklar, lummigt förklarat.
Jo visst ser man det man vill se, jag ser t.e.x aldrig några kläder...:p
Men missar aldrig elektronik o biltillbehör.
#15 - 27 december 2007 22:50
Anettejt skrev:
Jo visst ser man det man vill se, jag ser t.e.x aldrig några kläder...:p

Men missar aldrig elektronik o biltillbehör.

Där ser du.... du är väldresserad...:p:D;)
#16 - 27 december 2007 22:52
OJ OJ vad blev där nu bestämt:D:D:D
#17 - 28 december 2007 09:49
Nelly:
Eftersom du bor i Malmö är ett tips att bli medlem i Malmö Akvarieförening! ;)

En gång per år, på våren, gör vi en västkusttur då vi besöker ALLA bra akvarieaffärer mellan Malmö och Göteborg, naturligtvis ingår Åleds då. Dessutom åker vi på hösten till den årliga akvarieauktionen i Göteborg och då försöker vi alltid klämma in ett Åledsbesök och även några andra akvarieaffärer.

Förutom utflykter åt nordväst gör vi varje år minst två turer till Köpenhamns bästa akvarieaffärer. En gång per år åker vi med buss ner på kontinenten och besöker akvarieäffärer i Tyskland, stora som IKEA-varuhus.

Naturligtvis subventionerar MAF omkostnaderna på dessa utflykter så att det inte blir så dyrt för medlemmarna. Och det är kul att besöka akvarieaffärer tillsammans med andra akvarieintresserade, det finns alltid någon som kan berätta nåt om den där fisken man aldrig sett förr.

Alla akvarieintresserade är välkomna med i vårt glada gäng! Tveka inte att fråga här om du undrar nåt om Malmö akvarieförening.
#18 - 28 december 2007 11:22
Nelly:

Eftersom du bor i Malmö är ett tips att bli medlem i Malmö Akvarieförening! ;)

En gång per år, på våren, gör vi en västkusttur då vi besöker ALLA bra akvarieaffärer mellan Malmö och Göteborg, naturligtvis ingår Åleds då. Dessutom åker vi på hösten till den årliga akvarieauktionen i Göteborg och då försöker vi alltid klämma in ett Åledsbesök och även några andra akvarieaffärer.

Förutom utflykter åt nordväst gör vi varje år minst två turer till Köpenhamns bästa akvarieaffärer. En gång per år åker vi med buss ner på kontinenten och besöker akvarieäffärer i Tyskland, stora som IKEA-varuhus.

Naturligtvis subventionerar MAF omkostnaderna på dessa utflykter så att det inte blir så dyrt för medlemmarna. Och det är kul att besöka akvarieaffärer tillsammans med andra akvarieintresserade, det finns alltid någon som kan berätta nåt om den där fisken man aldrig sett förr.

Alla akvarieintresserade är välkomna med i vårt glada gäng! Tveka inte att fråga här om du undrar nåt om Malmö akvarieförening.

'
Tackför tipset =)
Skall nog ringa och anmäla mig =) Vad roligt =)
#19 - 29 december 2007 21:49
Angående Åleds... boka INTE in nånting annat den dagen ni åker dit... jag och flickvännen gjorde en resa på totalt strax över 100 mil idag för att hansla lite fisk där... jag är HELNÖJD med bemötandet där och jag kommer åka dit fler gånger... måste bara skaffa fler kar... :)
Guest
#20 - 29 december 2007 22:01
patdah skrev:
Angående Åleds... boka INTE in nånting annat den dagen ni åker dit... jag och flickvännen gjorde en resa på totalt strax över 100 mil idag för att hansla lite fisk där... jag är HELNÖJD med bemötandet där och jag kommer åka dit fler gånger... måste bara skaffa fler kar... :)

Haha gött...överlevde malarna och rockorna?
#21 - 29 december 2007 22:30
Mina LDA01 klarade resan utan problem... dom hade ju fått en dos syrgas i påsarna... Jag har inte pratat med ägaren till rockan ännu så jag vet inte hur den mår men det ska nog inte vara några problem alls med den.
Guest
#22 - 29 december 2007 22:53
patdah skrev:
Angående Åleds... boka INTE in nånting annat den dagen ni åker dit...

Kom nu inte här o sabba "min" Ullareds resa! ;)
#23 - 29 december 2007 23:02
Anettejt skrev:
Kom nu inte här o sabba "min" Ullareds resa! ;)

Man måste prioritera lite här i livet ;) Har man ett brinnande intresse för akvaristik så kommer det ta tid... det finns MÅNGA olika arter där som är riktigt spännande... kolla artlistan/lagerlistan på deras sida... även om den kanske inte stämmer till 100% så stämmer nog antalet olika arter i alla fall... Jag hade behövt en dator med Internet där för att kunna reda ut vad alla olika fiskar är för nånting... och jag hade ändå inte lyckats reda ut vad hälften är... :)
#24 - 30 december 2007 11:26
Jo det tror jag =) hade varit roligt =)

Hej Nelly - Blir där något av turen till Åleds? Jag är mycket sugen. Kan väll också ta med till GeKås ifall det nu blir nödvendigt.
hälsning Lilleulv
#25 - 30 december 2007 12:03
lilleulv skrev:
Hej Nelly - Blir där något av turen till Åleds? Jag är mycket sugen. Kan väll också ta med till GeKås ifall det nu blir nödvendigt.

hälsning Lilleulv

ja det blir en resa efter ny år hihihihihi

Bor du i malmö ? elleer skall man plocka upp dig ?
Skicka PM med tel nummer så härs vi efter ny år =)
#26 - 31 december 2007 15:22
patdah skrev:
Mina LDA01 klarade resan utan problem... dom hade ju fått en dos syrgas i påsarna... Jag har inte pratat med ägaren till rockan ännu så jag vet inte hur den mår men det ska nog inte vara några problem alls med den.

Fler som ska fastna i rockträsket??

Det bästa med Gekås är ju att Göteborgskex har en outletbutik!!

Dår handlade jag sist jag var där med frugan, svärmor och barnen.
#27 - 12 januari 2008 15:16
Det blir högst troligt resa till nästa lördag den 19 jan.

Finns en plats eller två trånga kvar då blir vi 5 i bilen ...
Någon mer som är intresserad ?
Skicka isf PM .
Ha det

Nelly Trott Nilsson
Tommy Trott Nilsson
Lilleulv

Nån mer?
#28 - 18 januari 2008 19:59
Jupp då var det dags att åka till åled =) det blir spännande.
vi är 3 pers . finns 2 platser kvar
Vem vill ? Skicka PM
jupp skall nog inte tjata mera =)
#29 - 7 februari 2008 13:30
Köpte ni nånting då? :)

Annons