mängd räkor?

#1 - 12 maj 2007 15:36
Hur många räkor brukar man få normalt i en kull om man bara har räkor i karena? Körsbärs tänkte ja främst på.
#2 - 12 maj 2007 15:46
10-20 st har jag för mig, åtminstone när det gäller Crystal Red.
Bilagor:
#3 - 12 maj 2007 20:22
En stor körsbärshona får bra mycket mer än 10-20. Jag vill nog påstå att uppåt 40-50 är normalt.
#4 - 12 maj 2007 21:49
hehe tackar för det svaret :D
#5 - 14 maj 2007 05:06
Måste bara utrycka min glädje. Nu är 2 till räkor med ägg :D
#6 - 14 maj 2007 17:54
Ha! ha!Du kommer att få en riktigt babyboom i karet :D
#7 - 15 maj 2007 04:57
fast ja verkar bara fått några stycken första gången. Omöjligt att hitta mer en 5 st. :S dom kommer väl fram senare antar jah.
#8 - 15 maj 2007 15:44
Första kullarna en hona får är ofta inte så kanonstora. Dom får större kullar ju större dom är själva. Sen så har jag märkt på mina att de första kullarna i ett nytt räkkar syns knappt alls i början. Ynglen gömmer sig otroligt bra. Men ju fler räkor det blir ju tryggare verkar de bli och ju fler yngel i alla möjliga olika storlekar syns hela tiden. Så det är bara att vänta, och spana in i karet förstås. Om du har en rot brukar ynglen ofta sitta på den, eller bakom.
#9 - 15 maj 2007 16:35
Som sagt bara och vänta. Jag köpte 10 körsbär i februari och nu är det 50+ i mitt kar. Så du får mer än vad du vill ha =)
#10 - 16 maj 2007 07:10
Sonja skrev:
Första kullarna en hona får är ofta inte så kanonstora. Dom får större kullar ju större dom är själva. Sen så har jag märkt på mina att de första kullarna i ett nytt räkkar syns knappt alls i början. Ynglen gömmer sig otroligt bra. Men ju fler räkor det blir ju tryggare verkar de bli och ju fler yngel i alla möjliga olika storlekar syns hela tiden. Så det är bara att vänta, och spana in i karet förstås. Om du har en rot brukar ynglen ofta sitta på den, eller bakom.

ja och så är dom juh genomskinliga/vita :P hehe Mm tä'nkte köpa en sodan snart
#11 - 16 maj 2007 07:11
CBR skrev:
Som sagt bara och vänta. Jag köpte 10 körsbär i februari och nu är det 50+ i mitt kar. Så du får mer än vad du vill ha =)

Mm men ja tänkte ge bort dom flesta sen får man väl ha som levandefoder :P
#12 - 16 maj 2007 08:28
Sonja skrev:

Ja det stämmer, dina WP som jag köpte i somras har troligen passerat 200-400 stycken [COLOR=magenta]([/COLOR][COLOR=magenta]har INTE räknat dem, bara en grov uppskattning...)[/COLOR], kanske/troligen fler, och de bara ökar i antal....:p :D Tacksamt problem, det medger jag....:D
#13 - 18 maj 2007 05:02
Nu har ja iaf fört över en av dom rombärande honorna till en hink (med syrepump, några stenar, och lite växter) Jag går den långa vägen för att byta grus :)
#14 - 20 maj 2007 14:01
Nu är det 3 som är med rom :) snart blir det pang bom i karet. ska nog beställa det där 200 liters snart :D så får räkorna ta 63 litern

ska föresten försöka byta ut gruset mot svart så nu har jag flyttat över en hona i en stor hink med sten. hoppas hon mår bra :) all rom har hon iaf kvar men men den lära hon förvandla till små yngel snart :) Dom första ynglena ja fick har växt på sig ganska bra :) roliga små kryp :)

haha ojdå, skrev visst de i förra inlägget :P
#15 - 24 maj 2007 07:22
Nu är en av dom gravida honorna död. Låg i två delar på botten. vad kan vart problemet? Hon hade mkt mkt ägg som gick till spillo :S
#16 - 24 maj 2007 09:06
Det kan ju finnas många anledningar men jag tycker mig ha märkt att rombärande honor är extra känsliga. De räkor som har dött för mig de senaste månaderna har samtliga (som jag har upptäckt) varit med rom. Troligtvis är det väldigt påfrestande även för räkor med småttingar:):)

//Eva
#17 - 24 maj 2007 10:21
jaha okej. :S denna gick iof i ett akvarium utan ungar, men sååå sjukt mkt rom hon hade på maggen. stackarn. jaja får väl se vad det blir på dom andra 2 kullarna. Borde kläckas när som helst. Hoppas dom klarar sig
#18 - 24 maj 2007 10:23
jaha okej. Synd för småttingar i karet vill man juh ha. :P Denna hona som dog gick ju i ett kar utan ungar. Hon var såååå himla fet att maggen drog i backen. Gick alltid lite på sida. Såg så himla lustigt ut när hon gick på sina dagliga promenader. :D Lite synd om na då kanske :S

Annons