Mannen - ett utdöende släkte........

#1 - 26 augusti 2003 06:00
På Aftonbladets sida här på nätet kan man idag läsa att alla män kommer att försvinna. Krigen kommer att minska och trafiksituationen blir trevligare då inga snoppförsedda varelser kommer att gapa sig hesa på andra bildrullar. Vissa män hävdar dock att livet nog inte kommer att bli så mycket trevligare med dasslocken nerfällda.....

Läs mer här:

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,351087,00.html
#2 - 26 augusti 2003 06:19
"Och alla kommer att stanna och fråga efter vägen om de är vilse."

Och ingen kommer kunna hjälpa dom...[:-92][:-92]
#3 - 26 augusti 2003 06:25
Jo, du har nog rätt GooGoo. Men hur kommer det sig att de flesta kvinnor väljer att tillbringa en stor del av sina liv med dessa "snoppförsedda varelser". Vi måste väl ha några förtjänster ändå, eller?
#4 - 26 augusti 2003 06:31
Jovisst Bilbo........han är bra att ha till......ehh......öhh......nu skall vi se........laga bilen (gör jag själv)........tapetsera (samma)........fixa datorn (samma igen)......tjäna pengar och försörja familjen (börjar bli tjatigt nu).......*tänker så att det knakar*........jo, nu kom jag på det! Han är en fena på att göra barn........och om han inte vill göra barn så kan han ju i alla fall provköra....gång på gång på gång på gång........det räcker ju som bekant inte med endast en gång för att kunna få fram ett bra testresultat...he, he! HEJA MANNEN!
#5 - 26 augusti 2003 06:47
Fy på dig GooGoo, du får tänka på att det är unga människor som läser detta. Hur skall världen bli om ungdomar får reda på att s*x förekommer mellan vanliga människor och inte bara på film och i tidningar. Detta går ju inte för sig, vad skall påven säga om att provköra, va? Har du tänkt på det ditt "snusko" [;)][;)][;)][;)]
#6 - 26 augusti 2003 06:52
Påven vet väl inget om sånt, det enda han kan göra är väl att vinka lite långsamt med handen.......[:-91]

Vi får kanske ha barnspärr på denna tråden, om inte annat finns det ju några andra tanter här på Zoopet som antagligen inte ännu har lyckats kravla sig ur sänghalmen, vad dom nu håller på med där......

Kram från GoosnuskoGoo [:-27]
#7 - 26 augusti 2003 07:45
[:-17]Aha!! var det sånt man skulle ha mannen till....[:-38]Då får jag väl ta o försöka pallra mig ut till helgen och jaga lite....[:-98]...
#8 - 26 augusti 2003 07:48
Ursprungligen skickat av GooGoo

Jovisst Bilbo........han är bra att ha till......ehh......öhh......nu skall vi se........laga bilen (gör jag själv)........tapetsera (samma)........fixa datorn (samma igen)......tjäna pengar och försörja familjen (börjar bli tjatigt nu).......*tänker så att det knakar*........jo, nu kom jag på det! Han är en fena på att göra barn........och om han inte vill göra barn så kan han ju i alla fall provköra....gång på gång på gång på gång........det räcker ju som bekant inte med endast en gång för att kunna få fram ett bra testresultat...he, he! HEJA MANNEN!

hmm.. och säger du att männen kommer att försvinna..låter ju som om du håller på att förvandlas till en..hehe
#9 - 26 augusti 2003 08:00
Ja det gäller ju att vara förberedd vet Du!

Å andra sidan håller nog Ted, min gubbe på att förvandlas till det motsatta könet eftersom han både syr (vilket jag absolut inte för ett ögonblick vill göra) och är en riktig fena (va, skulle jag vara vattenskadad?) på att laga mat. Han till och med hjälpte Natta att lacka naglarna för ett tag sedan (nej, han är inte en "sån där" som börjar på B och slutar på G och som har ett Ö i mitten....inte vad jag har märkt i alla fall, he, he!). Kanske förbereder han sig på att trots allt fortsätta leva här tillsammans med alla snopplösa?
#10 - 26 augusti 2003 08:05
När kvinnorna får skägg och jobbar så hårt för jämlikhet att det kvinnliga försvinner så får väl några "män" hoppa in & göra deras uppgift? *flin*
#11 - 26 augusti 2003 08:16
Vilken tur att Du påminde mig! Vi skall ju in till Göteborg ikväll så det är väl bäst att jag går och rakar mig redan nu......[:-34]
#12 - 26 augusti 2003 08:17
hehe.. så vad ska du göra i den stora staden då? behöver man hålla sig inne kanske?
#13 - 26 augusti 2003 08:31
Ja, passa Dig! Jag skall gå kurs....en typ av dressyr (visserligen hundvariant, men man kanske kan använda sig av den tekniken även på andra varelser!). Frågan är vad som är lättast att "drilla".......jag sätter en peng på hunden, även om den också har en liten förkärlek till att "ränna ut och jaga".....Good hunting Sunny och alla andra dasslocksantifällare!
#14 - 26 augusti 2003 08:34
Inte för att att förstöra glädjen hos er som skriver på denna tråd för det är relativt rolig läsning men vad har det med akvaristik att göra? =
#15 - 26 augusti 2003 09:10
Inte ett jäkla smack, men eftersom vi leker i Humormanias sandlåda så är det helt tillåtet! [:o)]

Kanske kommer även fiskarnas hanar att långsamt dö ut, trots att dom inte ens har något dasslock som dom kan glömma bort att fälla ner....
#16 - 26 augusti 2003 09:15
Ja om ni funkar som damen i kommande text så kommer vi dö ut! :))
CIA söker folk
CIA hade en ledig tjänst som lönnmördare. Efter all
bakgrundskontroll, intervjuer och tester, var där tre personer kvar.
Två män och en kvinna. För sluttestet, tog CIA agenterna en av
männen till en stor dörr av metall och gav honom en pistol. "Vi
måste veta om du följer dina instruktioner, oavsett omständigheter."
"Inne i rummet, kommer du hitta din fru sittandes i en stol. Döda
henne." Mannen sa "Du skämtar, jag skulle aldrig kunna skjuta min
fru" Då sa agenten "Då är du inte rätt man för jobbet.
Den andre mannen fick samma instruktioner. Han tog en pistol och
gick in i rummet. Allt var tyst i ungefär fem minuter, sen kom
mannen ut med tårar i ögonen. "Jag försökte, men kan inte döda min
fru." Då sa agenten "Du har inte vad som krävs, gå du hem med din
fru. "

Slutligen, var det kvinnans tur. Hon fick samma instruktioner, att
döda hennes man. Hon tog pistolen och gick in i rummet.
skott hördes, det ena efter det andra, de hörde skrik, slammer,
smällar mot väggarna. Efter ett par minuter, blev allt tyst. Dörren
öppnades långsamt och där stod kvinnan. Hon torkade svetten ur sin
panna och sa...

"Pistolen är ju laddad med blanka skott, jag var tvungen att slå
ihjäl honom med stolen"

Sensmoral: Kvinnor är onda, jävlas inte med dem.
#17 - 26 augusti 2003 09:22
Alltså det här med toalocket är ju något som jag inte kan begripa. Personligen stänger jag alltid locket, men det beror på att vi hade en katt en gång som råkade ramla i toaletten typ 3-4 gånger, så det blev en vana att stänga. Men frågan är egentligen vad det är som är så himla jobbigt med att fälla ner en toalettring?
Om kvinnor inte klarar det är det ju väldigt tveksamt om de är menade att överleva. [:D][:D][:D][:D][;)]
#18 - 26 augusti 2003 09:39
Detta är ju fliken Humormania...det är meningen att man ska skoja om saker inte lägga in en meningslös tråd om att mannen är utdöende. Det är ju inte ens skoj ju!!!!
#19 - 26 augusti 2003 09:51
Jag har läst tåten och fnissade ganska mycket.

Fast skulle mannen dö ut skulle det bli ganska tråkigt tror jag. Vem skall man då driva med?

//Annika
#20 - 26 augusti 2003 09:59
Igentligen är det bara en grejj tjejer har att erbjuder killarna, och det vet alla vad det är!

men å andra sidan, vad fan har killarna att erbjuda tjejen? hehehe
#21 - 26 augusti 2003 10:03
Humor är inte detsamma för alla...

Några roliga...

- Varför går en psykisk analys mycket snabbare för män än för kvinnor?
- När det är dags att gå tillbaka till barndomen är männen redan där.

- Varför vill män gifta sig med oskulder?
- De tål inte kritik.

- Vad är det för likhet mellan en man och en spermie?
- Båda två har en chans på miljonen att bli en människa.

- Vad är det likhet mellan en man och en blindtarm?
- Den orsakade dig en himla massa smärta, och när den väl var borta så upptäckte du att du behövde den inte i alla fall.

Tre blondiner fick varsin önskning. Den första önskade att hon skulle bli blondare än hon redan var.
*POFF* så blev hon blondare.
Den andra önskade att hon skulle bli mera blåögd.
*POFF* så fick hon ögon som var så blåa som den djupaste, klaraste brunn.
Den tredje önskade att hon skulle bli dummare än hon redan var, och
*POFF* så blev hon man!

Detta var några utdrag från denna sajt: http://sebbj.netfirms.com/humor/man_och_kvinnor/man_skamt/

Några hjälpmedel för oss män att förstå sig på dessa kvinnor:
http://sebbj.netfirms.com/humor/man_och_kvinnor/kvinnor_sprakguide/index.htm
#22 - 26 augusti 2003 10:11
Att vi bara funderar på att byta könsroller och inte redan har gjort det, visar väl bara på vilka lågt stående varelser vi är... Kolla bara på fiskarna, vi kan ta Ancistrusen då, honan åker in och lägger rommen och sedan sköter hannen resten... Dom har alltså redan fixat till det som GooGoo vill ha det, eller??? Jag vet inte, tycker det verkar rätt trist att vara Ancistrushona...
#23 - 26 augusti 2003 10:52
Att Ted syr och lackar naglar behöver inte nödvändigtvis betyda att jag sitter på arslet och rullar tummarna (eller snus), men syr, det gör jag inte, så det så tant Alke! [:-92]

Oavsett vad vi tycker om mannen så kommer han ju att dö ut förr eller senare. Man får väl passa på att njuta av honom så länge han finns kvar.....och mobba honom, he, he.

Morpheus.
Jag tänker fortsätta att lägga in helt meningslösa trådar här på Humormania, alltid roar det väl någon som inte helt har stänkt av humorkranen......
#24 - 26 augusti 2003 10:59
Skoj med lite roligt mellan varven....[:-34]Jooooo fiskar och akvarier är roliga.....men knappast nåt man skrattar åt....
Så fortsätt GooGoo.....[:-26]
#25 - 28 augusti 2003 12:23
Jag bara måste! Detta recept skapades en gång av ett gäng män på en herrmiddag (ber om ursäkt för deras fula språk, men det ingår liksom i tonen):

Recept på en helt vanlig jävla kaka

Deg:

1 dl sur jävla mjölk
ett ägghelvete
så lite smör som möjligt
en näve socker
2 dl bakpulver
1 pkt skrynkliga russin
ingen jävla mandel
1½ dl allerginötter

Fyllning:
melon eller nå´n annan frukt
1 dl vaniljsocker
mycket sprit

Häll nästan allt i en plåtbunke, och kör med elvisp i en timme. Grädda direkt i bunkjäveln, skit i att smöra och bröa, kakhelvetet fastnar ändå. Dunka utav bara fan för att få ut skiten på matbordet. Garnera med krossad melon, socker och sprit. Om kakfan inte lossnar, släng ut bunkhelvetet genom fönstret och drick upp spriten.

#26 - 28 augusti 2003 12:50
LOL låter som några jag känner! hehe
#27 - 28 augusti 2003 12:52
Ånä, det skapades garanterat av nån frustrerad kvinna som blivit trött på att baka åt maken. Män försöker inte ens baka, de handlar kakan på konditori i bästa fall, eller vanligare på konsum eller ica. [:-101]
#28 - 28 augusti 2003 13:05
vafan nu då? jag brukar baka kakor! vid jul är det ju givet att man grejjar några pepparkakor och safranskatter!
sen brukar man väll kleta ihopp några negerbollar vid glesa tillfällen..
#29 - 28 augusti 2003 13:10
Mmmmm negerbollar! Säg till nästa gång så kommer jag! [:-21]
#30 - 28 augusti 2003 13:30
Ursprungligen skickat av harbis

Ånä, det skapades garanterat av nån frustrerad kvinna som blivit trött på att baka åt maken. Män försöker inte ens baka, de handlar kakan på konditori i bästa fall, eller vanligare på konsum eller ica. [:-101]

Eller så är man metrosexuell man? ;o)
Själv så bakade jag 3 tårtor, 2 sockerkakor, 50+ kanelbullar samt många många negerbollar (nej, inte chokladbollar, det kommer alltid heta negerbollar för mig *ler*) inför min födelsedag (som var den 14e augusti) för snart 2 veckor sen.

Jag brukar ofta baka något både dels för att det är betydligt godare än det i affären, billigt och att man faktiskt känner att man "kan".

Det är ändå ganska så intressant att man kan sitta och jämföra våra olikheter mellan könen. Tjejer och killar är byggda på olika sätt och har olika förutsättningar för olika saker redan i könsrollen. Men sen så är resten väldigt individuellt från person till person och påverkats av uppväxt, miljö och uppfostran etc etc. Förrutom det som är styrt av vårt DNA och ärvt sedan generationer tillbaka.

Saken är iaf den att utan kvinnor hade mannen dött ut för länge sen och utan mannen hade kvinnan dött ut för lika många år sen. Vi behöver båda delarna för att överleva och så kommer det nog alltid att bli :) Livet handlar ju för de flesta människor mer än om att bara para sig ;)

Mvh Fredrik
#31 - 28 augusti 2003 13:39
Ska göra ett litet tillägg.
Kan säga att jag älskar att skotta snö, klippa gräsmattan och brukade försöka hinna ut före på morgonen för att farsan inte skulle hinna skotta all snön då jag var liten. Att jag sen gillar inredning, tycker om att diska och städa gör att jag ibland (på skoj må tilläggas) blivit kallad fikus då folk kommer och hälsar på och ser hur jag bor. De har inte tänkt att en "ungkarlslya" ska se ut som det gör hos mig.
Kan också nämna att jag ofta satt och virkade, sydde och ritade då jag var liten för att ytterligare spä på det ;)

Däremot så har jag aldrig kastat en cementblandare 50 meter eller satt på en chiliensk städerska så trosorna följt med in men jag känner mig rätt manlig ändå ;)

Skulle aldrig ha emot ifall min tjej skulle ligga och skruva i Audin eller sitta och titta på tipsextra medan jag var inne och lagade middagen. (gillar både laga mat och äta)

Tycker sånt här med könsroller är rätt så intressant. För mig är det mest att den som är mest lämpad för att göra en sak, samt tycker om att göra det ska göra det, huvudsak är att båda är nöjd med situationen :)

Så därav så tar jag alla skämt om könsroller med ganska stor nypa salt :) Tycker det är himla skoj att läsa, så skicka gärna in fler saker. Alltid trevligt med ett skratt och lite "off topic" mellan alla akvarieinlägg.

Nu blev det mycket personligt babbel i detta inlägg, men det får ni stå ut med :)

Mvh Fredrik
#32 - 28 augusti 2003 13:53
Klart att vi står ut (i alla fall jag).....även om det oftast är män som gör det med.....står ut alltså.......[:I]......
#33 - 5 september 2003 11:44
fiend; du råkar inte vara singel?
Hehe, skrattar gått åt alla ideer om män, fast personligen tror jag inte det blir bättre med enbart kvinnor här i världen. Tänk så mycket skitsnack och utfrysningar det skulle bli. Killar är iaf. raka och reder ut problemen.

Annons