Ursprungligen skickat av harbis
Ånä, det skapades garanterat av nån frustrerad kvinna som blivit trött på att baka åt maken. Män försöker inte ens baka, de handlar kakan på konditori i bästa fall, eller vanligare på konsum eller ica. [:-101]
Eller så är man metrosexuell man? ;o)
Själv så bakade jag 3 tårtor, 2 sockerkakor, 50+ kanelbullar samt många många negerbollar (nej, inte chokladbollar, det kommer alltid heta negerbollar för mig *ler*) inför min födelsedag (som var den 14e augusti) för snart 2 veckor sen.
Jag brukar ofta baka något både dels för att det är betydligt godare än det i affären, billigt och att man faktiskt känner att man "kan".
Det är ändå ganska så intressant att man kan sitta och jämföra våra olikheter mellan könen. Tjejer och killar är byggda på olika sätt och har olika förutsättningar för olika saker redan i könsrollen. Men sen så är resten väldigt individuellt från person till person och påverkats av uppväxt, miljö och uppfostran etc etc. Förrutom det som är styrt av vårt DNA och ärvt sedan generationer tillbaka.
Saken är iaf den att utan kvinnor hade mannen dött ut för länge sen och utan mannen hade kvinnan dött ut för lika många år sen. Vi behöver båda delarna för att överleva och så kommer det nog alltid att bli :) Livet handlar ju för de flesta människor mer än om att bara para sig ;)
Mvh Fredrik