Maskering av filterhörna, alternativ till målning?

#1 - 23 augusti 2006 22:18
Efetr att ha pusslat en vecka med olika BTN moduler har jag kommit fram till att det tyvärr totalt sett blir snyggast om jag placerar filtret i den hörna som man kan se (öppen planlösning, a blessing and a curse). Detta vill man ju inte sitta och kika på, hur maskerar man detta? Ett alternativ är ju att måla svart (eller annan färg) efter de konturer som hörnet har. Det känns ju lite bökigt eftersom jag tänkt fixa baksidan av karet med en svart affisch tejpad med eltejp och häftmassa, enkelt och smidigt. Tyvärr funkar detta inte lika bra för en gavel.

Har hört att det ska finnas någon slags självhäftande plastfilm (i svart), är det någon som vet var man kan hitta sådant? Eller finns det andra förslag på lösningar?
#2 - 23 augusti 2006 22:36
På Micro, Biltema och andra liknande ställen kan du köpa solskyddsfilm till bilen relativt billigt. Fäst detta runt akvariet på de ställen du vill slippa insyn. Helt insynsskyddat blir det kanske inte men näst intill.
#3 - 24 augusti 2006 07:37
Det kanske inte är så dumt. Fick dock tips från annat håll om svart folie från Systemtext, inte så dyrt det heller tydligen.

Annons