mäskmetoden till 850 liter?

#1 - 28 mars 2008 16:57
Skulle vilja veta om det går att använda mäskmetoden till ett större akvarium? Hur gör man i så fall?

MVH Krizz
#2 - 28 mars 2008 18:26
Jag körde med mäsk i ett 540 men skulle nog inte göra om det eftersom det är så mycket enklare med tub.
Nu har jag ett 960 som jag göder med co2 från flaska och skulle inte kunna tänka mig att börja blanda mäsk till detta, och storleksmässigt skiljer det inte så mycket mellan våra kar;).
#3 - 28 mars 2008 18:54
Hur kommer man över en bra co2 anläggning och hur "meckar" man ihop en fungerande enhet enklast/billigast?

MVH Krizz
#4 - 28 mars 2008 21:31
krizz skrev:
Skulle vilja veta om det går att använda mäskmetoden till ett större akvarium? Hur gör man i så fall?

MVH Krizz

Frågan är kanske om du ska ha maximal tillväxt eller bara lite mer välmående växter? om du svarar välmående så borde det inte vara några problem att köra mäsk om du bara fixar en bra reaktor oxå så kan man få ut ganska ok med co2 från ett par dunkar :)
#5 - 28 mars 2008 21:45
krizz skrev:
Hur kommer man över en bra co2 anläggning och hur "meckar" man ihop en fungerande enhet enklast/billigast?

MVH Krizz

Vill du inte köpa nya grejer så är det bara att ha is i magen och titta i de olika annonsbörserna då det kommer ut co2utrustning lite då och då.
#6 - 29 mars 2008 12:47
ansjo skrev:
Vill du inte köpa nya grejer så är det bara att ha is i magen och titta i de olika annonsbörserna då det kommer ut co2utrustning lite då och då.

Ok! Jag får titta runt lite och fundera.
Tack för svaren

MVH Krizz

Annons