Hej !
Var och köpte ett 720l med ca :25 malawi . När jag hade haft det igång ca 3 veckor och allt var bra med fiskar + vattenvärden så åkte jag och köpte ca 18 till . I söndags såg jag lite vita prickar på några av dom och köpte fauna mor och började medicinera . I måndags började dom dö. Började även se 2-3 stycken hade svamp och började med medimor + aquafuran. Det konstiga är att dom dör i grupper .
hade tex 3 stycken Tetrastigma, saguga och dom dog samma dag. 5 stycken Fläckig othopharynx, green steveni samma där dom vart alla dåliga samtidigt.
Har nu paus i medicinerandet ( enligt bruksanvisning .obs gjorde inte för svamp+prick samtidigt)
Gjort 30% vattenbyten varje dag senaste 3 dagarna + haft lysrör släckta större delen av dygnet.
Så kvar av ca 45 fiskar finns nu 17 stycken . och då har jag 4 st Rödzebra och även Elongate auratus, långsträckt auratus. metangulaauratus 5 stycken. men det som förvånar mig är att dom dör i grupper .
Har mycket stenar + btn bakgrund så alla har gömställen och har inte sett att dom jagat och slagits speciellt mycket.
Vad kan ha hänt ? Vattenvärdena har varit bra hela tiden . (gick så in i hel... fort ) dom började dö i måndags. Vissa har inte ens sett sjuka ut .
Är det bara att försöka starta om som gäller eller ska jag låta dom som är kvar försöka överleva ?
Mest nyfiken på vad som kan ha hänt så man inte råkar ut för detta igen (väldigt många stora fina malawis som strykit med - Såklart överlever dom minsta och billigaste :) )
Mvh : fredrik