Måste Få Inspiration Till Mitt Nya Hörnakvarie

#1 - 17 januari 2005 15:27
Hej alla akvarister där ute.
Saken är den att jag har haft mitt 110 liters akvarie i ett och ett halvt år nu och blev lite sugen på ett nytt. Det blev ett 470 liters hörnakvarie med välvd front som ska levereras i nästa vecka är det tänkt... Men nu när jag började tänka på inredning och fiskar blev jag helt kall..... Jag har inte en aning om hur man inreder ett hörnakvarie på ett snyggt sätt eftersom mitt lilla både är rektangulärt och ganska tacksamt. Jag vet inte heller vad jag ska ha för fisk. Kan ju inte ha guldbarber, Tetror eller dvärg ciklider som i det lilla. Finns det någon som har bra tips eller någon bra länk så är jag tacksam...
Rovk On / Per
#2 - 17 januari 2005 16:10
Eftersom dessa 470-liters hörnkar är ganska höga vore det riktigt snyggt med gråa scalarer, tillsammans med någon stimfisk, ex. citrontetror.
Om du hellre vill till afrika, varför inte ett tanganyikakar med leptosomor samt lite sandciklider av olika slag, ex Callochromis pleurospilus, eller någon Xenotilapia.
#3 - 17 januari 2005 16:47
Tack för det snabba svaret...
Jo karet blir ju 60 cm högt. Jag tror att det blir lite roligare med afrikanska ciklider det blir nog lite mer liv och rörelse vilket jag gillar.... Scalarer svärar mer ståtligt fram.

ideen med sand ciklider var bra då kan man inreda med fint grus och mycket sten on kanske någon form av bergbakgrund kanske....

Rock on / Per
#4 - 17 januari 2005 18:25
Titta på min zoon under 600 liters, där finns ett exempel. Inget hörnkar, men tanganyikamix
#5 - 17 januari 2005 18:33
japp helt klart en fin blandning...

Annons