Måste ha ett snabbt svar!

#1 - 3 maj 2007 14:05
Min guppyhona fick yngel inatt och imorse när jag räknade dom fick jag det till 12, nu när jag kom hem hittar jag bara 2 - 3. Och då undrar jag om jag kan flytta över dom till ett 18L utan något filter eller pump?
#2 - 3 maj 2007 14:10
Ja det kan du men då måste du byta lite vatten varje dag så dom får ordentligt med syre!
#3 - 3 maj 2007 15:42
Har du mycket växter kan de klara sig i alla fall. :)

De andra ynglen kan mycket väl gömma sig, när jag fick yngel räknade jag dem först till 22 yngel men det visade sig vara 31 stycken när jag hade håvat upp dem. (Tog ett par dagar för jag upptäkte nya hela tiden ^^)
#4 - 3 maj 2007 16:22
morrhoppa skrev:
Har du mycket växter kan de klara sig i alla fall. :)

De andra ynglen kan mycket väl gömma sig, när jag fick yngel räknade jag dem först till 22 yngel men det visade sig vara 31 stycken när jag hade håvat upp dem. (Tog ett par dagar för jag upptäkte nya hela tiden ^^)

Hehe okej :p Nja jag hade ingen växt i det då jag inte använder det längre (slutade använda det i måndags) men nu har jag stoppat ner en växt och en grotta. Jag håvade upp 9-10 st iaf =)
Får se när min andra hona föder, hon är väldigt stor. Köpte henne idag :) Men denna gång ska jag kanske få låna ett yngelkar :) Hur många och hur länge kan ynglen stanna i yngelkaret?
Hoppas på att få fler yngel än 12 ;) Förresten var det här min första kull yngel jag någonsin får :D
#5 - 4 maj 2007 06:18
Varför använder du inte växter?

Jadu, jag tänkte ha mina i sitt kar i en eller två veckor till, de börjar bli stora nu och trettio stycken 1 cm i ett trettioliter blir lite för trångt tycker jag, då ska i alla fall hälften få flytta, men jag har ju växter i mitt andra kar så de har en bra chans att gömma sig för de vuxna fiskarna.
De kan väl stanna där tills det börjar se lite trångt ut. Jag tycker det börjar se trångt ut ganska snabbt ^^
#6 - 4 maj 2007 08:46
Hej
Ja du kan flytta över dom till ett annat akvarium utan pump men med "värmepump" tycker jag att du ska ha.Mina guppy har fått yngel men dom har jag i en yngelpåse i samma akvarium och dom lever fortfarande.
#7 - 4 maj 2007 12:11
ja det gjorde jag och alla lever:)
#8 - 4 maj 2007 12:35
har ett 9 ellr 10 L akvarium för mina gupy yngel men det börjar bli överbefolkat! :p men funkar bra iallafall

Annons