måste ha ny pump, 54l(kanske köpa större)

#1 - 17 augusti 2011 17:54
Nu börjar jag tröttna... jag o min flickvän köpte oss ett juwel 60 något för någon månad sen nu o visst - man får väl erkänna att samma intresse som man hade dag 1 är inte riktigt lika stort längre, men det är ändå riktigt mysigt o därför ska jag behålla och fortsätta(är ju ingen hobby som kräver flera timmar om dagen heller ju ;))

Men nu till saken, pumpen vi har börjar väsnas, jag "vet" vad de är.. sugpropparna släpper från akvariumet så de blir lite resonans, o själva pumpen inuti plastbehållaren lossnar ibland o lägger sig mot den så de ligger o väsnas nått så otroligt jobbigt på natten när man ska sova..

Vill ha nått nytt, vad rekomenderar ni? (funderar på o överraska min flickvän med o köpa ett nytt lite större akvarium på strax över 100l kanske så de vore ju bra om pumpen klarar av ett akvarium i den storleken också... :))
#2 - 17 augusti 2011 18:12
http://www.akvarieshop.se/fluval-3-p-60.html?cPath=54

Den har jag hittat o tycker verkar prisvärd o känns som de är ett märke jag hört förut.. :P

Om ingen kommer med något negativt så tror jag att jag kommer lägga en beställning inom de snaraste, eller beställa en nere på vår lilla "zoo-affär" =)
#3 - 17 augusti 2011 18:23
jag är ju förespråkare av ytterfilter så jag hade hellre tagit ett sånt. ser bara + med ytterfilter.

visst det är ett bra filter du valt men beror ju helt på vad du ska ha i karet etc. samt att du får rengöra det oftare än ett ytterfilter. samt att det tar plats i karet. men visst. varför inte :P

Annons