Mat till hajmal?

#1 - 10 november 2009 15:31
Hej!
Köpte hajmalar och de i affären sa åt mig att använda tetraDiscus-mat som tydligen är för discusfiskar. Men hajmalarna äter inte av den maten. Vad ska man ha för foder till hajmalar?:confused:Tacksam för svar!
#2 - 10 november 2009 15:34
Prova strömmingfilé och räkor. Annars går väl diverse pellets bra också. Tänk på att inte mata för mycket då dem kommer växa ur ditt akvarium ganska omgående. http://zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=351&SOK=1
#3 - 13 november 2009 09:53
Mina snodde algpellets från Ancitrusarna. Och växte lite för fort, så en omtänksam akvariehandlare tog hand om dem. Annars är Pangasius bäst med bechamelsås...
#4 - 13 november 2009 21:52
lh.mal skrev:
Hej!

Köpte hajmalar och de i affären sa åt mig att använda tetraDiscus-mat som tydligen är för discusfiskar. Men hajmalarna äter inte av den maten. Vad ska man ha för foder till hajmalar?:confused:Tacksam för svar!

Näää de brukar inte funka... min brydde sig inte heller om den maten [:o]
Jag matar både med artemia och röda mygglarver... Artemian brukar alla andra fiskar käka upp... men mygglarverna älskar han :D Han slukar tärningarna hela [:o], så de skulle jag rekommendera
#5 - 25 november 2009 16:15
Räkor skulle du också kunna prova med. Positivt de =)
#6 - 29 november 2009 09:07
mina e 40cm nu och dom damsuger upp räkorna som inget så de rekomenderar jag iallafall allar algtabletter

Annons