Mat till Yngel?

#1 - 4 mars 2004 15:05
Måste ynglen när man fått dom få någon speciell mat eller kan man mata dom med vanlig fiskmat men om man smular sönder det?
#2 - 4 mars 2004 15:21
Beror väl på vad vi pratar om för yngel!
#3 - 5 mars 2004 04:27
Tror jag läste i någon tråd att du (_Stina) väntar på Guppyyngel??

I så fall går det bra med finsmulat flingfoder.

Jag ger det och fryst Cyclops till mina bebisar, och dom växer som attan =)

Lycka Till =)

Mvh. Sara
#4 - 5 mars 2004 11:16
tack! ja det är Gupysar jag pratar om :D Men vad bra! för det har jag hemma då behöver man ju inte köpa ngot nytt *pustar ut*
#5 - 5 mars 2004 11:27
Stina! Om du tänker försöka få Guppyyngel många gånger framöver så kan det vara läge att köpa yngelfoder vid tillfälle. En burk, består av pulver, räcker i en evighet! Ynglen verkar gilla det skarpt och så tror jag det innehåller mera näringsämnen som de behöver. Men tills du har möjlighet att köpa det så duger det fullgott med smulade flingor.
#6 - 5 mars 2004 11:55
Okej... ehe... Jag trodde att du skulle skälla ut mig när jag sg Stina! hehe... Men tack för det tippset! det ska jag troligtsvis göra om jag fpår guppisar någon mer gång.. Men honoran ahr haft ynglerna i magen i över en månad nu! ska dom itne komma snart? Det vanligaste är ju 28-30 dagar!! Mina har haft dom betydligt längre! vad har hänt??
#7 - 5 mars 2004 12:04
Vem skulle skälla ut dig Stina??? Jag har bara puttrat på dig lite i en tåt... och då var det befogat :-)

Jag funderar bara hur du kan veta att honan haft ynglen i magen så länge???

Ta det lugnt... ynglen kommer när du minst anar det... särskilt om du ska åka bort eller så... yngel har en himla förmåga att komma olämpligt...
#8 - 5 mars 2004 12:14
Ja det är ju så att när man väntar yngel och inte är så van vid det och det är inte jag när det gäller molly (har bara haft neoner och guppy)så tittar man på dom varje dag och tänker.

Idag måste det ske för nu är hon så tjock så hon nästan spricker =) så tittar man nästa dag och inga yngel och fisken är då ännu rundare *fniss* Det är som Nanc säger, dom kommer när man minst anar det.

Lycka till med dina yngel!

Annons