[:-43] Nu har jag väl lugnat ner mig ett hekto men för typ en timme sedan var jag ilsken som ett bi. Dagen till ära hade jag tagit fram (läs och häpna;)) fisk eller rättare sagt strömming. Den skulle paneras och stekas för att tillsammans med potatismos intagas till lunch. Den låg så fint på ett fat för att tina när min mattjuv fick upp vittring på denna delikatess. När jag i ett obevakat ögonblick försökte avstyra att bråk mellan barnen, passade tjuven på att hoppa upp på diskbänken och förse sig. Tjuven i fråga är denna "lilla sötnos" ni ser till vänster. När jag tog henne på bar gärning liggandes under trappan i sin korg med munnen full av strömming visade hon tänderna lika grannt som hon gör på bilden här när jag skulle ta "bytet" ifrån henne, fast av en helt annan anledning än på fotot. Kan upplysa alla som inte vet att om en rottis INTE vill öppna munnen så vill hon inte. Matte bände och vred och hade sig men nixpix, den strömming som inte hängde utanför munnen åkte ner i magen. Diva åkte ut och sitter just nu i sin bilbur och begrundar sina synder.