Mattjuv.

#1 - 16 mars 2009 10:12
[:-43] Nu har jag väl lugnat ner mig ett hekto men för typ en timme sedan var jag ilsken som ett bi. Dagen till ära hade jag tagit fram (läs och häpna;)) fisk eller rättare sagt strömming. Den skulle paneras och stekas för att tillsammans med potatismos intagas till lunch. Den låg så fint på ett fat för att tina när min mattjuv fick upp vittring på denna delikatess. När jag i ett obevakat ögonblick försökte avstyra att bråk mellan barnen, passade tjuven på att hoppa upp på diskbänken och förse sig. Tjuven i fråga är denna "lilla sötnos" ni ser till vänster. När jag tog henne på bar gärning liggandes under trappan i sin korg med munnen full av strömming visade hon tänderna lika grannt som hon gör på bilden här när jag skulle ta "bytet" ifrån henne, fast av en helt annan anledning än på fotot. Kan upplysa alla som inte vet att om en rottis INTE vill öppna munnen så vill hon inte. Matte bände och vred och hade sig men nixpix, den strömming som inte hängde utanför munnen åkte ner i magen. Diva åkte ut och sitter just nu i sin bilbur och begrundar sina synder.
#2 - 16 mars 2009 16:20
Rottisar, helt underbara när dom fått för sig något.
#3 - 16 mars 2009 16:35
Hm...underbar var kanske inte min första tanke i stundens hetta :-)
#4 - 16 mars 2009 16:48
Nä det förstår jag, kommer ihåg när min lyckades öppna locket på fodertunnan. Hade mig själv att skylla iofs då jag inte stängt den ordentligt. På nåt sätt välte han tunnan och det var gott om mat på golvet att plocka upp. Han verkade skämmas lite, men sen fjäskade han ordentligt.
#5 - 16 mars 2009 21:44
He! he! En katt jag hade tidigare snodde 400gr djupfryst torsk. Hon såg rätt kul ut då hon försökte smyga ner i källaren med paketet på tvärsan i munnen. Det måste ju ha ilat lite tycker man ;)
#6 - 17 mars 2009 15:34
Hade en minigris som bröt sig in i vårt skafferi, och åt upp ett kilo havregryn och ett kilo f-mussli :)
hon var lagom rund när vi kom hem!
kunde ju inte ge henne att dricka heller efter den måltiden.
#7 - 17 mars 2009 17:22
Minigris? Påminner mig om familjens klassiska uttryck "Snäll? Man tar väl inte in grisen i köket bara för att den är snäll?" :rolleyes:

I övrigt har syrrans varghund svalt en 3kg julskinka hel, snodde den direkt när den kom ifrån ugnen och var varm! :eek: Jycken höll på att stryka med men efter någon dag kom skinknätet ut naturliga vägen och sedan piggnade han till! :D
#8 - 17 mars 2009 17:24
Kan meddela att även katter kan öppna skåp och välta ut 10 kilo kattmat på köksgolvet [:(!]!
#9 - 17 mars 2009 21:37
Min kära gamla mormorkatt (vila i frid) gillade att sitta på kökstolen och peta ner köttbullar från tallriken på bordet.

Ture älskar att sitta och sleva med tassen i påsen med torrfoder.

För att inte glömma min gamla Oscar (collie hane) han snodde gärna en hel ost från köksbordet och sprang iväg med.

/B
#10 - 18 mars 2009 08:00
Och min gamla katt knagde sönder en nyinköpt kartong med VitaBe vitaminer och snaskade i sig alla piller. Gissa om han var stirrig när man kom hem efter jobbet.... Och innan jag fattade varför han sprang som en tok i lägenheten... :D

Annons