Hallå har nu under en längre tid letat efter Maylasiska sandsnäckor, hittade dom nu i en affär här i Stockholm.
Men han som jobbade där sa att om snäckan/snäckorna dör så dör alla fiskar i karet? Stämmer detta?
Grottbert skrev:Johan, tänk på att dom är nyttodjur i grunden och förökar sig inte mer än vad det finns tillgång på mat.
Många här har en väldigt positiv syn på dessa snäckor och dessa invånare är alltid det första som åker i mina kar.
Azur skrev:Nej, det stämmer inte.
De dör inte utan vidare, men pytsar man i nåt snäckgift så dör och ruttnar de förstås, och har man då enormt många kan de förstöra vattenkvaliteten.
Luddson skrev:Jag har nu 7 maylasiska sandsnäckor, kastade ner 3 st i mitt 58 liters och 4 st i mitt 90 liters.
Hur lång tid tar det innan dom blir större? dom är sjuuukt små nu http://imageshack.us/f/818/snckor.jpg/
sting skrev:Det var det jag trodde! Även om Vanish verkar säga att de äter fiskbajs? Är lite osäker på vad han menar med den forumuleringen..
Men jag har iallafall märkt att när jag numera slamsuger så kommer det upp mer dimma, än hela bajskorvar. Om detta beror på att jag har fler snäckor nu än när jag startade akvariumet, eller om min bakteriekultur i akvariumet har börjat stabilisera sig och vara mer effektivt vet jag inte..:)