[QUOTE=peterhaack][QUOTE=Kramfors]Tex här
http://www.tsunamikoi.com/prodd.htm det finns fler.
Kloramin T (Chloramine T) innehåller 24% aktivt klor.[/QUOTE]
Ta inte detta helt negativt Kramfors men ibland kommer du in lite fel med dina "kolla på vår sidan länkar" det handlade inte om damfiskar det handlade om ciklider och malar och du länkar till en massa produkter till dammfisk osv man kan ju inte vräka ner vad som helst i ett "akvarium" och din sjukdom sida är intet sägande då det gäller mest dammfisk!!!!
Om du skall hjälpa så länka åtminståne till sidor som gäller fiska folk frågar om!
Hur kan du ge ett tips om klor vissa akvariefiskar lär kolavipen av förmycket klor, har man akvarium så försöker man hålla klor borta geneom att lufta vatten osv men här ger du ex på att dumpa 24% aktiv klor i ett akvarium... även om det är aktivt kan det ha i ett akvarium förödande effekt.[/QUOTE]
Kunde inte ha uttryckt mig bättre själv, eller kanske, men pängen når fram och det är huvudsaken! :)
Blev lite fundersam över mediciner till koi(visst kan dom funka till annan fisk men....) och klor. Klor vill man, så vitt jag vet, undvika. Förr kunde man få ur kloret ur vattnet genom att lufta det ordentligt när man kör i det i karet. Kanske går det fortfarande på en del ställen runt om i landet, men jag vet att det på många ställen används en annan typ av klor som inte går att lufta ur vattnet. Så varför trycka i massa klor?
Sen att promota en egen sajt för att eventuellt kunna sälja lite extra mediciner är bara
så fel enligt min mening och hör inte hemma på ett forum. Köp en reklamplats eller nåt.