Melodifestivalen

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 21 maj 2005 20:53
Oj vad gammal man har blivit - här har man tillbringat en lördagkväll med att titta på melodifestivalen!!!!!:o
Och som alla andra så klagar man på hur dåliga alla låtar är fast det har man väl alltid gjort fast å andra sidan så klagade man förr utan att ens titta - fast som sagt man börjar bli gammal nu både både klagar och tittar man:)

Hoppas att Moldavien vinner - jag gillade mormors "trumsolo":D
#2 - 21 maj 2005 21:05
[left]joo man skäms nästan :( men men nått får man ju göra en lördag :)
[/left]
admin
Christian Alfredsson
#3 - 21 maj 2005 21:09
Nu skojar ni. Det är ju bland det roligaste som finns att titta på. Har lyssnat på låtarna hela dagen för att kunna tycka till. Otroligt bra låtar i år.
#4 - 21 maj 2005 21:16
Jahopp..! Tur att man inte är ensam om att tilhöra klickan som är hemma en lördag :) Har inte kollat på allt men några bidrag verkar rätt så bra. Vet inte vem man ska hejja på. Så jag garderar mig o hejjar på vinnaren ikväll :D

Nu slirar jag ut i köket o brygger lite kaffe...
#5 - 21 maj 2005 21:36
Och jag som trodde jag tittade på den andra semifinalen :D
Det svenska bidraget lät allt bättre på bilradion.
Jag har nog inte hört något fantastiskt bidrag av de få jag hört i alla fall.
Likadant tycker min fru - och inga röster på Filippinerna... (<- *joking*)
Så jag är väl ännu äldre då :eek:
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 21 maj 2005 22:22
Ja, ja en göteborgska vann i alla fall;) och Moldavien placerade sig hyfsat så man skall ju inte klaga så mycket i alla fall:D
Hörde nyss nyheterna där de sa att resultatet är en katastrof för Sverige - patetiskt att ta det på så stort allvar.
#7 - 21 maj 2005 22:47
Jahopp... Det vad det det. Tack o lov så är det riktigt bra Brittisk humor på ettan nu. Otroligt mycket mer roande... :)
#8 - 21 maj 2005 22:49
Jag tycker att Sveriges placering är perfekt!
Kolla av topp 5 hur många som kom från semifinalen.....

Nästa år vinner vi!!! ;)
#9 - 21 maj 2005 23:09
Jag såg Saving private Ryan istället...

Missade garanterat inget !!!
#10 - 21 maj 2005 23:17
[QUOTE=oveb]Jag såg Saving private Ryan istället...

Missade garanterat inget !!![/QUOTE]

Helt klart en av de bästa filmerna som gjorts. Förutom Schindlers List.
#11 - 21 maj 2005 23:36
[QUOTE=Gimbo][QUOTE=oveb]Jag såg Saving private Ryan istället...

Helt klart en av de bästa filmerna som gjorts. Förutom Schindlers List.[/QUOTE]

Håller med du och byter ut Schindlers List med The Goonies....
#12 - 22 maj 2005 06:21
[font=Comic Sans MS][color=red]Tycker i alla fall att rätt låt vann. Vi pratade om det i fredags på jobbet och redan då sa jag att Grekland skulle vinna. Synd bara att man inte spelade på den. Hade en tanke på det när jag lämnade in en "Harry". Men, men, det är lätt att vara efterklok.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red];)[/color][/font]
#13 - 22 maj 2005 07:28
Somnade när omröstningen började... Israel var min favorit fast nog var Greklands låt värd att vinna. Fast roligast var ju helt klart Moldavien. Tyckte Martin S lät betydligt sämre än innan, fast katastrof? Då har man missat innebörden av det ordet.

Nästa år tycker jag Sverige ska satsa på en samejojkeurodisco-låt. Den vinner garanterat. :p
#14 - 22 maj 2005 10:26
Synd att Martin inte sjöng en bättre låt, han som är så duktig. Låten Lasvegas var helt kass!
#15 - 22 maj 2005 10:31
vava va de melodifestival ;)
titta inte på de tv'n har inte varit igång på 2 månader eller nåt nu :/

[QUOTE=Roger O][QUOTE=Gimbo][QUOTE=oveb]Jag såg Saving private Ryan istället...

Helt klart en av de bästa filmerna som gjorts. Förutom Schindlers List.[/QUOTE]

Håller med du och byter ut Schindlers List med The Goonies....[/QUOTE]

haha Goonies e en go film :)
#16 - 22 maj 2005 12:16
Det tråkiga med alla låtar med kvinnor i var att alla såg ut som bimbos..:P Stora tuttar, snygga läppar och stort hår...speciellt israel :D
#17 - 22 maj 2005 12:20
[QUOTE=gladhertha]Det tråkiga med alla låtar med kvinnor i var att alla såg ut som bimbos..:P Stora tuttar, snygga läppar och stort hår...speciellt israel :D[/QUOTE]
ser inte det tråkiga i det..;)
Men skämt å sido. Så såg jag inte fesivalen. Satt å eldade i kakeugnen (nystartad igår) och drack någa pilsner i goda vänners lag. Men festivalen var på, så man hörde lite grann. Men inget som la sig på minnet, vad det nu kan bero på..;)
#18 - 22 maj 2005 12:40
[QUOTE=gladhertha]Det tråkiga med alla låtar med kvinnor i var att alla såg ut som bimbos..:P Stora tuttar, snygga läppar och stort hår...speciellt israel :D[/QUOTE]

Mmmm.......... Vad jag njöt av att titta på dom :)
#19 - 22 maj 2005 12:40
[QUOTE=Bosse.J][QUOTE=gladhertha]Det tråkiga med alla låtar med kvinnor i var att alla såg ut som bimbos..:P Stora tuttar, snygga läppar och stort hår...speciellt israel :D[/QUOTE]
ser inte det tråkiga i det..;)
Men skämt å sido. Så såg jag inte fesivalen. Satt å eldade i kakeugnen (nystartad igår) och drack någa pilsner i goda vänners lag. Men festivalen var på, så man hörde lite grann. Men inget som la sig på minnet, vad det nu kan bero på..;)[/QUOTE]

hehe ;)

men liksom, det bevisar bara att dom med stora bröst går vidare te eurovision, eller ens deltar i "melodifestivalen"..inte sant?
#20 - 22 maj 2005 12:51
njaee.. jo kanske du har rätt. Men det borde inte vara så.. hmmm fast jag är kluven här.. hehe
#21 - 22 maj 2005 13:27
jo, de är väll både och. både utseende och dålig musiksmak :D
#22 - 22 maj 2005 13:32
njaee. smaken är det inget fel på.. enligt min smak. Melodifestivaslåtarna är inte min smak alls. och vad gäller stora tuttar så kan man väl titta nångång..;)
#23 - 22 maj 2005 13:33
är verkligen stora tuttar så viktigt :/
#24 - 22 maj 2005 13:34
[QUOTE=Raven]är verkligen stora tuttar så viktigt :/[/QUOTE]
vem har sagt att det är viktigt??
#25 - 22 maj 2005 13:35
nej inte alls...men de ser lite....ehrrm..roligt ut? kanske bara kvinnliga könet som stör sig på d? :P
#26 - 22 maj 2005 13:37
hehe. jag stör mej inte på dom. Men viktigt är det inte.
#27 - 22 maj 2005 13:40
[QUOTE=Bosse.J]hehe. jag stör mej inte på dom. Men viktigt är det inte.[/QUOTE]

det intrycket får jag när jag pratar med folk läser tidningar surfar internet ser reklam med mera.

snart finns det inte en reklam film utan stora tuttar i.
ett visst företag försökte sälja herrkalsonger med en naken kvinna i reklamen till exempel.

visst kul å titta på men börjar bli för mycke för ofta
#28 - 22 maj 2005 13:46
så länge det är som naturen gjorde dom, och inte konstgjorda. Så är dom fina, och då menar jag alla storlekar. Det sitter nog i någon gen att vi ska gilla dom. ;)
#29 - 22 maj 2005 13:52
haha tror du har rätt.

läste en kul artikel för många år sen.
orsaken till varflr vi klämmer på dom rä från början för att bedöma "mjölkproduktion"

äkta ser allt bättre ut än fejkade.
#30 - 22 maj 2005 13:53
definitivt
Äkta är Äkta
#31 - 22 maj 2005 13:54
pratat med en snubbe som hade en tjej med fusk.
han tyckte inte om de.

och en del som "fuskar" måste ha de smärtsamt när dom går omkring med dom.
stackars rygg
#32 - 22 maj 2005 13:59
Hmm...killar, lite off topic kanske? :P
#33 - 22 maj 2005 14:00
[QUOTE=gladhertha]Hmm...killar, lite off topic kanske? :P[/QUOTE]
jo jag tänkte oxå på det.
Så detta får bli det sista tuttinlägget från mej då..;)
#34 - 22 maj 2005 14:01
[QUOTE=gladhertha]Hmm...killar, lite off topic kanske? :P[/QUOTE]

bara för upplysnings skull.
jag har blivit utnämd till "hijacking king" på 3 forum redan ;)

med hijack menas när man byter ämne i en tråd.
#35 - 22 maj 2005 14:26
Kan någon förklara för mig vad det var för speciellt med Moldaviens bidrag? Tror både jag och min kompis missade något angående det bidraget. Och var det trummornas år i år? Vet inte hur många jag egentligen såg.
#36 - 23 maj 2005 07:52
[QUOTE=gladhertha]kanske bara kvinnliga könet som stör sig på d? :P[/QUOTE]
Nej, även killar (som jag är) stör sig på det. Män som är med får vara med för att dom är kompetenta. De behöver iallafall inte klä av sig (undantaget möjligen den cypriotiske strandraggaren och RHCP-kopian). Kvinnor får bara vara med om de har långt blont hår och stora bröst. De behöver inte kunna sjunga. (Vilket ju bevisades av att i princip alla artister (även vår egen Martin) sjöng falskt.)

Det är ett jättebra exempel för den uppväxande generationen. Unga tjejer ser att det bästa sättet att ta sig fram och bli känd är att blondera håret och visa brösten (och övriga kroppen).

Pratade lite om det här med en kille på jobbet och han tyckte (liksom de flesta killar här verkar det som) att det är jättebra och schysst med halvnakna tjejer på teve. Men när jag frågade om han tyckte det vore lika kul om hans åttaåriga dotter önskade sig stringtrosor i födelsedagspresent, så sa han "ööh, men det är ju en annan sak... eller... hm... tänkte inte på det..." Nä just det. Tänk lite.

Jag skulle kunna skriva en hel essä om det här, men jag avslutar här.
#37 - 23 maj 2005 08:02
Tja, kan nog hålla med om att det är lite för mycket av djupa urringningar och snäva skärningar. Därför tycker jag det var bra att Maltas bidrag kom på andra plats och därmed bevisade att en bra röst fungerar utan att man behöver se ut som en Barbie-kopia (a la Bosnien-Herzegovina?).
#38 - 23 maj 2005 08:10
För att återgå till ämnet...
Jag tycker att de här melodifestivalerna blir sämre och sämre för varje år.
Alla låtar låter nästan likadant.
Men ändå så kan jag inte låta blir att titta... :D
Såg detta årets ESC från hotellrummet i London, och jag kan säga att Englands kommentator var betydligt bättre än de tråkiga som Sverige brukar ha.
Även om tävlingen var rätt dålig ( och hur hade Frankrike tänkt när de skickade en människa som sjöng så falskt? :confused: ) så hade jag väldigt roligt ( trots migrän [:-48] ) åt kommentatorns skämt. Fast då var jag ju enormt trött också. ;)
Men det var i alla fall en hyfsad låt som vann till slut.....
#39 - 23 maj 2005 08:14
Det är för lite elgitarrer på sådan där tillställningar.

:D
Kjell Fohrman
Administrator
#40 - 23 maj 2005 08:24
[QUOTE=Malplacerad]Det är för lite elgitarrer på sådan där tillställningar.

:D[/QUOTE]
Men för mycket el:rolleyes:
#41 - 23 maj 2005 08:27
[CENTER][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkSlateBlue]
Det som jag tycker är roligast med hela melodischalgergnager-festivalen är ju alla skriverier och så som är innan själva tävlingen ens är.
Det är den ena "skandalen" efter den andra.
Sen så är det bara att få den ena skrattkrampen efter den andra då man ser vad de olika artisterna har på sig, och som sagt tidigare, emellanåt så verkar det ju vara de mera kroppsliga företrädanden som ska "slå" istället för själva sången. :p
Mycket trummor var det i alla fall på scenen iår, trummor av olika storlek och former. Vissa länder satsade mer på ren schow, medans andra länder hade väldans enkelt. En total blandning av allt, som det ska vara. :)
Och det mest "fantastiska" inslaget var väl då hon Roslana och han "Arnold Schwartzenegger-look-a-liken" i Green Rooom under omröstningen.....oh my gooood !!!
:eek: :eek: :eek: [/COLOR][/FONT][/CENTER]
#42 - 23 maj 2005 13:25
Tyckte inte om det svenska bidraget alls [:-124] Jag höll på Serbia - Montenegro... Fast jag gillade Norges låt med - Heia Norge :D
#43 - 23 maj 2005 13:31
Vet inte riktigt, men jag tror att tecken på gammal börjar inträda... gillade Kroatiens mycket. Samma med Malta. Hon kunde i vart fall sjunga :)

Schweiz var inte heller så illa, trots att det var tämligen hårt emellanåt :)

Vad gäller sveriges bidrag så finns ju inget att säga mer än att de skulle förbjudit brunstiga honor att telerösta så vi hade skickat en riktigt bra låt istället :P Skämt åsido - tyckte inte att låten var bra ens i svenska semin. Fanns en hel del andra bidrag som var betydligt bättre. Skulle tro att Bodies Without Organs skulle placerat sig betydligt bättre. Samma med tex Nanne Grönwall. Nu är det ju dock så att man inte längre kan skylla på juryn, utan bara på att man själv inte röstade tillräckligt många gånger :D
#44 - 23 maj 2005 13:41
Trummorna kommer ju av att Ruslana vann förra året - det ska alltid härmas året efter. Därför hade jag velat att Norge skulle ha vunnit (de var ju helt klart bland de bästa bidragen) för då hade det varit massa rock nästa år som följd. :D

Just Maltas bidrag var ju häftigt just för att hon inte stämmer in på bimbo-teorin, men oj vilken röst den kvinnan har! (bröst oxå för den delen, utan att vara bimbo ;))
#45 - 23 maj 2005 14:40
Bra, att några hållde med om min teori..:)

Jag satt å pekade ut vilka mina fiskar liknade mest i melodifestivalen. Men snart, tillslut så tog fisklistan slut :D
#46 - 23 maj 2005 15:40
[QUOTE=gladhertha]Jag satt å pekade ut vilka mina fiskar liknade mest i melodifestivalen. Men snart, tillslut så tog fisklistan slut :D[/QUOTE]

då har du får få akvarier å fiskar ;)
#47 - 23 maj 2005 15:47
JA!!!! *klagorop!!*
#48 - 23 maj 2005 17:14
Värdelöst röstningssystem i Eurovision. Är det genomtänkt att 10 miljoner tyska telefonröster skall väga lika mycket som Makedoniens 100-tusen? Lite ologiskt egentligen...
Staten kan ju lika gärna då subventionera resor till de länder som knappt har några teleröster. Enda kravet är att väl nere på "semester" så skall man ringa och rösta på Sverige under Eurovision. 2*12 poäng hade gjort stor skillnad för Sverige, hade till och med räckt med en tia eller 2. :)
#49 - 23 maj 2005 21:04
Håller med... fast jag tyckte det var kul att för en gångs skuld kunne rösta på Norge :D

En annan fråga är juh: vad gör Israel i Eurovisionsfinalen?? Och Libanon? (dom skulle vara med men fick inte för att dom vägrade senda Israels bidrag på TV innan finalen) Anyway; sist jag kollade låg vare sej Israel eller Libanon i Europa :confused:

Annons