För några dagar sedan var det en fisk som fick "Popping eye" eller vad det heter. Och nu har mitt ÄLSKADE yngel Igvar 6mån, som jag fött upp själv fått vita prick!!! :(Vi gjorde ju rent akvariumet efter att vi hade haft "Popping eye" och ändå händer detta...Kan mitt filter vara för litet??Ska köpa medecin idag och så kanske det får bli en ny pump oxå,,, Men vet inte ifall pappa har råd, jag menar, vi har NYSS startat upp ett nytt akvarium för flera hundra.Vi får se då
Som akvarist bör du tänka på följande: tålamod, regelbundna delvattenbyten (20% varje vecka kan vara lagom), tålamod, endast LITE mat, tålamod, strunta i städning av inredning och botten första 6 månaderna(behövs inte senare heller), tålamod. Detta har i alla fall hjälpt mig att få bra balans i mitt akvarium, som är på 54 liter.
Om du sedan vill ha växter i akvariet och få dessa att trivas ordentligt, är det bra, men då är det några till saker att tänka på.
Lycka till.
P.S. Du oroar dig för att ditt filter är för litet? Hur stort akvarium är det gjort för och hur stort akvarium har du? Filter får gärna vara överdimensionerade, jag har ett innerfilter för 50-150 liter för att ha en stor filtermassa där bakterierna trivs.