Mikromask var?

#1 - 24 februari 2006 13:59
Hej
Är på jakt efter mikromask i Stockholm men det verkar totalt omöjligt.
Har pratat med Janne Wester och en del andra affärer men dom har inget.Mailat lite folk här i forumet och andra privat men ingen vet eller har något.
Vore tacksam om någon kunnde ge mej ett tips var jag kan få tag på någon startkultur.
Behöver omgående på grund av att jag har nykläckta Corydoras sterbai som behöver det när dera egen picknikkorg är slut om ett par dagar.

MVH
Robban
#2 - 24 februari 2006 17:14
Har du kollat med akvarieföreningarna, Bollmora t ex??? Tror nog att de odlingsinriktade föreningarna kan hjälpa dig. Tyvärr är det fel årstid att skicka mask från Östersund, annars hade jag kunnat hjälpa dig... men att sticka ylletröjor till maskarna... ja, där går nog gränsen för hur hjälpsam jag kan bli :-)
#3 - 24 februari 2006 17:50
[QUOTE=Tant Nancy]Har du kollat med akvarieföreningarna, Bollmora t ex??? Tror nog att de odlingsinriktade föreningarna kan hjälpa dig. Tyvärr är det fel årstid att skicka mask från Östersund, annars hade jag kunnat hjälpa dig... men att sticka ylletröjor till maskarna... ja, där går nog gränsen för hur hjälpsam jag kan bli :-)[/QUOTE]
Glöm inte långkalsingarna...
;)
#4 - 25 februari 2006 01:12
mössa å vantar behövs också ;)

måste väl finnas mer än mikromask man kan ge ynglen ?
artemia kanske ?
#5 - 25 februari 2006 15:29
Ja jisses... nog för att jag har tålamod ... men några vinterkläder till mikromaskarna blir det inte... Men vi går ju mot varmare tider... vilket kanske inte hjälper Robban just nu.

Mikromask är det foder som man bäst föder upp Corydorasyngel med i början, så det är nog bara för Robban att leta vidare.... Hur går det, har du kommit närmare en lösning??? I värsta fall får du väl slänga dig i bilen och dundra iväg hit då... har massor :-)
#6 - 25 februari 2006 19:22
Vi kan säga så här: Jag och Robban träffades hos Janne W i eftermiddags ;)
#7 - 26 februari 2006 06:56
Hej alla
Som Sonja sa så har jag fått en startkultur med mask som jag skall förvalta så gott det går. Och tack igen Sonja för maskarna.

/Robban

Annons