Min filter/pump låter.
Jag har haft akvariet igång kanske i en timma och den har låtit sen första sekunden!
Är det nått fel med den eller låter den så i början? :o
Jag har en HAILEA HL-BT700
Tack för svar ! :)
danne0301 skrev:Inte helt ovanligt att innefilter väsnas lite i början, min lugnade ner sig avsevärt efter någon vecka. Ett annat fabrikat var det.
danne0301 skrev:Vad har du för fisk i?
Sitter det i ett hörn och blåser utmed långsidan?
Du kan ju skaffa ett strilrör eller tillverka ett, köp slang som passar på pumpen och gör den lika lång som karet. Så proppar du den i änden och borrar hål varje decimeter eller så. Då kommer den spruta från långsida till långsida om man säger så.
hannesc skrev:okej. a då kan det vara bra med strilrör. jag skulle vända det så flödet gå från kortsida till kortsida..asså längs med hela karet. då får du ett högre tryckfall längs hela den vägen.
hannesc skrev:bra uppmärksammat darkie!
hannesc skrev:ne vi menar från en kortsidan...till den andra..asså längs med längden på karet.
hannesc skrev:exakt..jag bara satte ord på den ;)
VisualDarkness skrev:Vilket team vi är! Vi borde göra "en filterguide for dummies" (inget illa menat, bara ett uttryck;))!
Då beror det på lathet att du inte kramat ur luften ur filtermattorna eller evakuerat ev luftansamlingar.hannesc skrev:håller inte med dig här gaffel. mina filter låter med i början när man satt igång ett kar eller så. brukar ge sig efter någon dag.
mitt tystaste är en 11W stream men det har inte med saken att göra, ytter som innerfilter ska vara knäpptysta, finns det minsta antydan till mekaniskt oljud så sitter man antingen med billigt skit eller dyra grejer i behov av renovering.åheim skrev:Och det finns INGET filter som är knäpptyst, och ja jag har även eheim inner och ytterfilter och inte heller de är "knäpptysta";) De tystaste filtren jag har är samtliga FLUVAL!