Min Hona Föder Precis;)

#1 - 29 januari 2007 23:15
Gick idag till zoo-affären för att köpa levande foder till mina fiskar, Så gick jag som vanligt lite runt och tittade på vilka slags fiskar dem har. Så såg jag ett akvarium med svärdbärare, Och en hona som såg ut å vara gravid.... å på väg att föda när som hälst. Så jag köppte henne för 19kr Och satte henne i ett eget akvarium för att se vad som händer, o gissa vad;)

hon håller på att föda precis nu.. 10 små yngel som simmar och gömmer sig bland växterna just nu;) e så glad känade verkligen på att lägga ut 19 kr hehehe
#2 - 29 januari 2007 23:17
Du gjorde som mig då köpte 2 stycken gravida honor och har nu 26 svärdbärare :P och mer på g
#3 - 29 januari 2007 23:20
Du gjorde som mig då köpte 2 stycken gravida honor och har nu 26 svärdbärare :P och mer på g

När var du och köppte dina???
Min svärdbärar hona jag köppte är silver med lite gult på fenorna jätte fin e hon undra hur bebisarna kommer att se ut, just nu e dem typ genom skinliga hehehe (typ silver) har ca. 15 olika sorter svärdbärare i mitt 160l akvarium...
så fort jag ser en ny färg springer jag o köper en hahah...
#4 - 29 januari 2007 23:26
Okej köpte de för några veckor sedan. hälften av ynglena är wagtails. Min ena hona liknar faktiskt en koi :P
#5 - 29 januari 2007 23:40
Vad betyder wagtails???
#6 - 29 januari 2007 23:42
de har svarta fenor och så ser det ut som att de har en mustach ovanför munnen :D
#7 - 30 januari 2007 10:20
de har svarta fenor och så ser det ut som att de har en mustach ovanför munnen :D

ahhh okiii vad matar du dina yngel med????
#8 - 30 januari 2007 11:43
Sera mikropan heter fodret.
#9 - 30 januari 2007 12:46
men har matat med finhackade röda mygglarver också
#10 - 31 januari 2007 10:44
Sitter och tittar när min "Big mama" föder...

... häftigt, har inte haft guppy sen jag var liten och då såg jag det en gång... Nu har jag odlad endlers och den största honan såg ut som en ballongfisk igår så jag flyttade henne till yngelkaret och nu föder hon som bäst... :D :D :D Attans tur att man är ledigt just denna veckan...

Hon böjer upp stjärten och fäller in bukfenorna och sedan kommer 2-3 stycken åt gången ca var 7:e minut... Det blir många det här så du har jag nog varit lite snål med maten [:o]
Hon jagar dem litegrann precis som att kolla att det är fart på dem och jag såg att hon knep ett som inte simmade undan men det är hon värd, tycker jag...
Hon sätter inte upp någon fart när hon jagar dem och det beror inte på att hon är slö för när hon inte jagar dem så kan hon "sprätta till" och ge fart... Att hon sprätter till så där är väl för att "mata" fram bebisarna i magen kanske?!?

Ynglen ser så kul ut första minuterna, som en stor påsmage... :p
Ps. blev ca 40 st...
#11 - 31 januari 2007 19:42
Katharina skrev:
... häftigt, har inte haft guppy sen jag var liten och då såg jag det en gång... Nu har jag odlad endlers och den största honan såg ut som en ballongfisk igår så jag flyttade henne till yngelkaret och nu föder hon som bäst... :D :D :D Attans tur att man är ledigt just denna veckan...

Hon böjer upp stjärten och fäller in bukfenorna och sedan kommer 2-3 stycken åt gången ca var 7:e minut... Det blir många det här så du har jag nog varit lite snål med maten [:o]

Hon jagar dem litegrann precis som att kolla att det är fart på dem och jag såg att hon knep ett som inte simmade undan men det är hon värd, tycker jag...

Hon sätter inte upp någon fart när hon jagar dem och det beror inte på att hon är slö för när hon inte jagar dem så kan hon "sprätta till" och ge fart... Att hon sprätter till så där är väl för att "mata" fram bebisarna i magen kanske?!?

Ynglen ser så kul ut första minuterna, som en stor påsmage... :p

Ps. blev ca 40 st...

va skojjj endlers e så vackra oxo med sina fantastiska färger;) eller i alla fall hanarna;) hehe... att hon spänner sig sådär antar jag väll att hon krystar hahah.... åhh 1 åhhh 2 (ploop) så kommer bebisarna ut hehhe
själv så föder jag upp Svärdbärare i alla möjliga färger och Ancistrus malar

Annons