Min kakadua hona vaktar rom !

#1 - 13 mars 2006 06:16
Kom hem i går efter att ha varit borta och hittade inte en av mina honor. Blev orolig att hon var död och börajde leta i akvariumet o när jag lyfte på en av nötterna så var hon där och jag såg att det var rom i nöten :D . Så jag satte tillbaka den försiktigt och hon simmade tillbaka i ett huj !
Jätte kul !
Romen var lite rosa röd hann jag se . Sak den vara det eller vit ?
#2 - 13 mars 2006 09:07
[quote=Azzy]Kom hem i går efter att ha varit borta och hittade inte en av mina honor. Blev orolig att hon var död och börajde leta i akvariumet o när jag lyfte på en av nötterna så var hon där och jag såg att det var rom i nöten :D . Så jag satte tillbaka den försiktigt och hon simmade tillbaka i ett huj !
Jätte kul !
Romen var lite rosa röd hann jag se . Sak den vara det eller vit ?[/quote]

Grattis! Jag längtar så tills jag får kakaduayngel igen!!! :p

Jag har bara sett kakaduarom en gång och den var rosaröd. Det var i och för sig när min hona bar ut möglig rom ur kokosnöten men jag tror nog den ska vara rosaröd

Lycka till och rapportera gärna hur det går! :)
#3 - 13 mars 2006 22:17
[quote=Birgitta W]Grattis! Jag längtar så tills jag får kakaduayngel igen!!! :p

Jag har bara sett kakaduarom en gång och den var rosaröd. Det var i och för sig när min hona bar ut möglig rom ur kokosnöten men jag tror nog den ska vara rosaröd

Lycka till och rapportera gärna hur det går! :)[/quote]

Lysande lysande ! [:-15] Det ska jag gärna göra . Helt fantasktiskt vad glad jag är.
#4 - 14 mars 2006 15:39
grattis
#5 - 17 mars 2006 23:45
Men näe , vad är det för fel. Det verkar inte ha blivit nå den här gången heller.
Hon beter sig som den andra honan gjorde, helt ointreserad . Undrar om romen möglar eller va det kan vara som gör att det inte blir någe av det.

Annons