soffan96 skrev:Loooollo! de snappar inte efter luft! Hur många känner du med stort akvarium med bubbelpump?? Det är inte bubblorna som gör att det blir syre det är självaste cirkulationen de gör. Och det är ju bara guldfiskarna (och kampfisken) som snappar luft så det är inget fel! Jag LOOOOVAR!!!
Och de kan absolut inte dö!! :confused:
Det är inte många med bubbelpump till sitt akvarium. ELLER HUR!
// Sofie
soffan96 skrev:Loooollo! de snappar inte efter luft! Hur många känner du med stort akvarium med bubbelpump?? Det är inte bubblorna som gör att det blir syre det är självaste cirkulationen de gör, och eftersom jag har en pump som gör rent så sprutar den ut vatten där uppe och det är cirkulation i hela karet. Och det är ju bara guldfiskarna (och kampfisken) som snappar luft så det är inget fel! Eftersom de kommer upp till ytan varje gång en människa är i närheten för de tror att de ska få mat. Jag LOOOOVAR!!!
Och de kan absolut inte dö!! :confused:
Det är inte många med bubbelpump till sitt akvarium. ELLER HUR!
// Sofie
Lones skrev:joo det är många som har en slag som det bubblar ifrån
det beror på vilken fiskart, en del står vid ytan och lapar proteinhinnan! det kan också vara höga nitritvärden då ställer sig också fiskarna vid ytan eller på botten! Men som sagt finns det pump i karet???? finns det pump så är det knappast syrebrist!Fanbyalperna skrev:Om alla fiskarna står vid ytan och flämtar är det syrebrist. Gör genst ett delvattenbyte och eliminera det som åstadkommer syrebristen.