Min molly dog

#1 - 16 oktober 2007 15:41
Hej

Min silver molly hade fått några yngel för 2 dagar sen och idag när jag kollade i akvariet så hade hon dött :(.
Jag undrar varför om hon hade blivit attackerad eller att hon dog naturligt.
snälla svara villka fiskar som skulle kunna attackera en silver molly

PS. hennes skärt var lite grå i slutet om hon kanske var sjuk :confused:
#2 - 16 oktober 2007 17:43
kanske blev födseln för jobbig för fisken, ibland kan det bli så. var hon gammal eller ung?
#3 - 16 oktober 2007 18:12
En av mina svärdbärare födde sin första kull i torsdags natt och på fredagsmorgonen var hon död. :( Såg aldrig att hon var dålig. Alla andra i akvariet mår bra, så kanske det var för påfrestande för henne, jag lyckades rädda 19 av ynglen iallafall:)

// Erika
#4 - 17 oktober 2007 12:32
lenis3 skrev:
kanske blev födseln för jobbig för fisken, ibland kan det bli så. var hon gammal eller ung?

Jag vet inte exakt hur gammal hon var men jag har bara haft akvariet i runt 2 månader och jag har haft henne nästan från början men ja det kanske är så att det var påfrästningen :(
#5 - 18 oktober 2007 17:24
R0Z16 skrev:
Jag vet inte exakt hur gammal hon var men jag har bara haft akvariet i runt 2 månader och jag har haft henne nästan från början men ja det kanske är så att det var påfrästningen :(

Ibland är fiskarna ganska gamla redan när de säljs, och speciellt levandefödare är ju rätt så kortlivade med kanske 1-2 års livslängd. Men som många redan skrivit så kan hon bara haft en för jobbig födsel. Tyvärr så klarar de sig inte alltid igenom en födsel. Skaffa en ny eller låt ynglen växa upp så har du snart "påfyllning" ändå....lycka till i fortsättningen.:)
#6 - 19 oktober 2007 14:56
tummen skrev:
Ibland är fiskarna ganska gamla redan när de säljs, och speciellt levandefödare är ju rätt så kortlivade med kanske 1-2 års livslängd. Men som många redan skrivit så kan hon bara haft en för jobbig födsel. Tyvärr så klarar de sig inte alltid igenom en födsel. Skaffa en ny eller låt ynglen växa upp så har du snart "påfyllning" ändå....lycka till i fortsättningen.:)

Ja jag har faktiskt köpt en ny molly nu och hanen verkar redan gilla henne ;)
#7 - 20 oktober 2007 22:10
R0Z16 skrev:
Ja jag har faktiskt köpt en ny molly nu och hanen verkar redan gilla henne ;)

De är hemskt pilska så det tror jag säkert.:p
#8 - 14 november 2007 17:11
R0Z16 skrev:
Hej

Min silver molly hade fått några yngel för 2 dagar sen och idag när jag kollade i akvariet så hade hon dött :(.

Jag undrar varför om hon hade blivit attackerad eller att hon dog naturligt.

snälla svara villka fiskar som skulle kunna attackera en silver molly

PS. hennes skärt var lite grå i slutet om hon kanske var sjuk :confused:

det kan ha varit döda yngel kvar i hennes mage (efarenhet);)
#9 - 14 november 2007 21:53
Janina skrev:
det kan ha varit döda yngel kvar i hennes mage (efarenhet);)

Eller så dog hon innan de hunnit födas....ingen vet men det kan lika väl ha varit så också...[:o]
#10 - 15 november 2007 21:01
hah :) jo smart :D
#11 - 15 november 2007 21:11
Janina skrev:
hah :) jo smart :D

Man tackar,;) ibland blir vissa svar lite väl övertydliga det medger jag gärna...:p

Annons