Min nya räka?

#1 - 20 mars 2007 16:54
Hej idag var ja och inskaffade mig en räka och en vanlig Ancistrus..
Räkan får gå i ett 54 L medans Ancistrusen får gå iettt 160 L
Men aja...
Det är så att ja har glömt namnet på räkan men tänkte att det skulle stå på kvittot men det gjorde det inte ja kan försöka förklara hur min räka ser ut [bild kommer imorn]
Storlek : 4-5 cm
Färg: Genomskinlig
Den går nu med platy yngel och två dvärgklogrodor ja fråga i afärrern och undra om den skulle bli grodmat men dem vet inte riktigt så ja chansa och hoppas den inte blir mat för den kosta 89.50 kr..
#2 - 20 mars 2007 17:16
Ja tror ja hitta den :) den ser precis ut såhär:D
http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=2

Men ja kommer ihåg att den hade med berg fast på engelska isitt namn också hmm..?
#3 - 20 mars 2007 17:43
du e säker på det? makalöst dyr amano isf.....
89 gav jag för min mountain rock räka......
http://www.petshrimp.com/bambooshrimp.html
#4 - 20 mars 2007 17:44
bli inte förvånad om den ligger "död" helt apprå på.......
det är tydligen deras försvarssystem när man grejat i karet...
#5 - 20 mars 2007 19:03
Joo tack det är en sån ja har köpt mig x]
Så den spelar bara död? för ja vill ej att den ska dö:D har alltid velat ha räka
Men ja tycker den var väldigt lik en Amano räka men då är de en mountain rock ja har :D

kan du ge mig lite information om denna räka? ja hittar inget..
#6 - 20 mars 2007 20:18
Är det sånna räkor som gärna gömmer sig i rötter? ..
#7 - 20 mars 2007 20:32
har inte så mye info att ge om dom, trivs dom så färgar dom ut i en djup orange färg och min var jätte social till jag gjorde vattenbyte i dag, nu har den legat på sidan sen 4 i kväll:( den rör då å då på ena bakbenet och jag vet inte om den lurar mej eller om den faktiskt håller på att dö....
så den får va till i morgon, har den inte flyttat sej till dess å fortfarande rör på benen så nackar jag den.
verkar vara välldigt känsliga... det konstiga är att fast den är "död" så har han fortfarande den där djupa orangea färgen så jag tror den driver med mej.
min är typ 9cm och gömmer/gömde sej inte i rötterna:)

man ska tänka på att ha fredliga fiskar då räkan inte gömmer sej eller försvarar sej vid fara.
#8 - 20 mars 2007 20:38
Okej ja har den med platy yngel och två dvärgklogrodor ja är lite rädd att den blir grodmat men den är ju nästan större än grodorna ..
Räcker det med 54 L till den? ja har tänkt att den ska få va städare där:D ja hade innan en guld ancistrus imitt 54 L som växter ur det och fick flytta ut till mitt 160 L kar.
#9 - 20 mars 2007 20:58
Räckan ser ut att må bra det är bara det att ja såg att en snäcka va på den är det farligt när räckan simmma iväg så flög snäckan av så den satt inte så hårt.. Sj tror ja att snäckan inte ser att det är en räcka då den nästan inte har nån färg alls..
#10 - 21 mars 2007 13:56
Ja kan säga såhär räkan överlevde natten utan att bli mat och den städar nu förfullt på botten:D
#11 - 21 mars 2007 16:02
Marcus.N skrev:
Hej idag var ja och inskaffade mig en räka och en vanlig Ancistrus..

Räkan får gå i ett 54 L medans Ancistrusen får gå iettt 160 L

Men aja...

Det är så att ja har glömt namnet på räkan men tänkte att det skulle stå på kvittot men det gjorde det inte ja kan försöka förklara hur min räka ser ut [bild kommer imorn]

Storlek : 4-5 cm

Färg: Genomskinlig

Den går nu med platy yngel och två dvärgklogrodor ja fråga i afärrern och undra om den skulle bli grodmat men dem vet inte riktigt så ja chansa och hoppas den inte blir mat för den kosta 89.50 kr..

dyr..., herkules tog sist jag var där 59:- för denna...
#12 - 21 mars 2007 17:42
Jaa ja vet den var svin dyr så ja hoppas att den överlever nu ...

Annons