mollylover85 skrev:jag köpte min skalare idag som är svart/brun/vit randig, ursäkta men jag är inte så bra på namn [:o][:o] och hans ena öga är rött men inte de andra. jag ringde säljaren på en gång för att jag trodde att hans båda ögon var röda. men det är bara det ena ögat. säljaren sa: att han såg ögat men att dom kan ha så ibland. jag frågade om det är nåt fel eller nån sjukdom men han sa att det var inte de! vad tycker ni? är nybörjare och är lite orolig!!!!!!:confused::confused::confused:.
NIC skrev:Scalarer brukar ju få röda ögon så om du inte ser nån infektion eller nån böld elr nåt så är det nog ok.
NIC skrev:Scalarer brukar ju få röda ögon så om du inte ser nån infektion eller nån böld elr nåt så är det nog ok.
ansjo skrev:Är ögonen röda så är bägge det, inte bara ett. Iaf de skalarer som jag ägt och sett;).
Katharina skrev:Va??? Menar du att de brukar få röda ögon och att de fortsätter att vara röda lr att det är någon irritation som går över??? Och bara ena ögat???
Det visste jag inte... ;)
mollylover85 skrev:du har en eldstjärt läste ja nyss. men jag köpte en sån igår fast alla fenorna är röda och den är bara en aning ljusare än svart. vad heter den då, vet du de?
MaxB skrev:Halloj Folks!
Scalarerna har ju när de trivs och mår gott ofta en intensivt röd färg i ögonen.
Det skulle vara intressant att få se en bild på Mollylover85:s Scalare med det "onda ögat" - om det nu är någon sjukdom eller irritation det handlar om.
Ser ögat ut som det som på denna bild på en av mina?
De 10 stycken som går i mitt kar har för det mesta rött i ögonen, hela tiden.
Katharina skrev:Ja, det stämmer.. Det har man sett.. Men det ser inte ut som blod och är på båda ögonen... Men nu känner jag igen det... :D
Katharina skrev:Va??? Menar du att de brukar få röda ögon och att de fortsätter att vara röda lr att det är någon irritation som går över??? Och bara ena ögat???
Det visste jag inte... ;)
ansjo skrev:De skalarerna på bilderna är helt normala, det som oroar mig är att det bara är det ena ögat som är rött på mollylover85:s skalar.
Jag skulle tippa på att det kanske är en grumling i det ögat som inte är rött, då den röda färgen i normala fall är som sagt helt normalt:). Eller så flirtar h*n:p...
MaxB skrev:Precis! Det kanske skulle vara bäst att få se en bild på ögat som inte är rött - men allra helst bilder på båda!
:)