Min stackars kampfisk far illa...

#1 - 1 april 2007 10:12
Hej! Jag ville utöka mitt akvariebestånd lite, och frågade en snäll akvariehandlare vad för fiskar som passade ihop med min kampfisk och mina tetror. Han tyckte att ett par snälla dvärgguramis gick bra. Jag köpte därför ett par av dessa, men jag misstänker nu starkt att de äter upp stjärtfenan på min stackars crowntail kampfisk! Den blir bara mindre och mindre... Jag vet inte vad jag ska göra, den hade inga problem med den innan! Någon som har ett förslag?
#2 - 1 april 2007 11:54
Vad har du för fiskar med kampfisken, bara gurami och tetror eller? Vad är det för tetror? Egna erfarenheter säger att tetror biter på fenorna, medans guramin inte gör det.
#3 - 1 april 2007 11:55
Hur stort är akvariet förresten?
#4 - 2 april 2007 16:46
Jag har ett 165 l med ett tiotal koppartetror och ett tiotal kardinaltetror. Jag tycker att det har blivit värre sen jag fick guramiparet...
#5 - 2 april 2007 20:17
Okej. Har du sett att guramina biter på fenorna?
Fenorna kommer växa ut igen efter ett kort tag. Säker på att han inte sugits in i filtret? Brukar hända ibland och då kan fenorna trasas lite.
#6 - 3 april 2007 12:15
Nej, jag har inte sett något tuggande från guramins sida... Får ha mer koll på huruvida koppartetrorna, som har varit fulla av energi, har tuggat på honom. Nån idé på hur man kan motverka detta?
#7 - 4 april 2007 14:33
Vill du inte att hans fenor ska bli söndertuggade så håll honom ensam. Absolut bästa effekten.
#8 - 4 april 2007 20:47
Det kan ha kommit in nån bakterie med guramisarna! Fenröta!?

Annons