Mina 2 Plecostomusar!

#1 - 5 september 2007 15:07
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Hej![/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=black]Jag har 2 plecostomusar, en hona och en hane, jag har åxå en mangroverot (om det nu stavas så), roten står som en grotta och dom båda sitter alltid fastklistrade i grottan![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=black]Dom är typ 13 cm stora, dom gör ingenting alls! dom går inte ut, dom äter inte, dom parar sig inte, dom gör absolut ingenting![/COLOR][/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Om jag tar håven och petar till dom då smiter dom från grottan och sätter sig nån annan stans men sen e dom i grottan igen![/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Hur ska jag få dom till att vara mer aktiva?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S. Hur ser man skilnade på hona och hane?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S.S. Hur stora kan dom bli?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S.S.S. Hur odlar man dom?[/SIZE][/FONT]
#2 - 5 september 2007 17:02
Om det är en hona och hane så ser du skillnaden ju;)!
De är ganska nattaktiva, så kollar du in karet på natten när ljuset har släckts så kanske du ser att de är framme.
Om det nu är Plecostomus du har finns all info du söker här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=323 .
#3 - 6 september 2007 06:17
Jag har läst det men jag fattar inget!
Och skilnaden kan jag inte se...
#4 - 6 september 2007 06:23
pleco brukar oftast sitte gömta på dagarna var har du för andra fiskar i akvariet? mina L 001 or och min plecko är framme och simmar hela dagarna har du strak belysning i karet? testa med och dämpa belysningen så kanske dom blir mer aktiva
#5 - 6 september 2007 06:48
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Hur ska jag få dom till att vara mer aktiva?[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
Genom att ge dem tillräckligt med plats och tillräckligt med gömställen. Små stimfiskar kan också få L-malar att känna sig tryggare.
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S. Hur ser man skilnade på hona och hane?[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
Genom att låta en expert titta på deras genitalpapiller.
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S.S. Hur stora kan dom bli?[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
30-35 cm - om det är Pterygoplichthys pardalis, den vanligaste "vanlig pleco". Heter även Liposarcus pardalis.
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]P.S.S.S. Hur odlar man dom?[/SIZE][/FONT]
[/SIZE][/FONT]
I dammar i varma länder. Att odla dem i akvarium är närmast omöjligt.

Annons