Nu precis när jag tittade in i 45:an i sovrummet såg jag 8 st Anetome bebisar.
Och lagom tills man fått på macrot så har dom alla gömt sig.
Länge sedan man skrev något här får väl skärpa mig lite.
Vi kan börja med smärtorna.
Efter att ha börjat lura mig själv om kvällarna sover jag numera varannan natt i soffan, mina egna klassiker är följande.
-Jag sluter ögonen och lyssnar på programmet på tv.
- Ska bara blunda under reklamen.
- Om jag blundar i 5 skunder känns det nog bättre.
Så nu har man börjat få rätt ont i ryggen, fast bara när jag sovit i sängen?
Mina stackars underarmar, vad som tros vara en muskelinflamation i underarmarna smärtar rätt kraftigt, vissa morgonar innan jag kommit igång lite kan jag knappt greppa en kaffekopp. Käkar medecin men det tycks inte hjälpa direkt. Får väl gå till läkare igen.
Min lilltånagel har växt fram igen, den gick av för ett bra tag sedan, skulle gå på toa på natten och fick in foten mellan dörr och golv när jag skulle gå in. resultatet blev en blodig fot och en lilltånagel mindre. :(
Akvariefronten då.?
Ja, Mitt salt går bra, 45:an i sovrummet verkar gå jättebra. Väntar på 2 kullar CR. Ena honans femte vecka nu. 10 literskaret hade ett missöde med värmen så mina CB har simmat upp i räkhimlen. Funderar faktiskt på att ha ett par CR och ett par Galaxy Rasbora däri. 80 liters verkar ha en förbannelse över sig. Lagom tills när jag skulle beställa finare graderade CR så gick mina glasögon åt skogen. Lämnade in och passade på att kolla synen, jisses visste att det var illa men så pass? Nåja nya glasögon och nya glas till jobbbrillorna tömde min buffert till salt och räkor. Och nu sen förra VB i det så har jag fått svävalger i det:( känns som att det kommer att dröjja länge innan det kommer in något i det.) Nåja förutom min testräka som varit däri länge nu. Vill inte släppa ner fler för så fort det är klart för finare graderingar så vill jag inte ha tjyvnyp i karet.
84 liters i köket kommer nog att ändras så jag ska ha en liten salt SPS odling däri, fundering än så länge iaf.
Har ju mitt 240 i Atriet där jag drar fram växter ovan vatten, har aldrig set Bacopa moineri sprida sig så snabbt och ett gäng med röda blad också. Pogestemon helferin verkar svår att komma igång med bara.
Och nu ko lillkillen som sovit oroligt inatt och visar att han är trött. Så
Sayonara så länge.